joi, august 11, 2022

51% dintre consumatorii români au tendinţa de a-şi achita cumpărăturile cu cardul

Aproape şase din zece români declară că plătesc prin mijloace digitale datorită uşurinţei în utilizare şi confortului, arată rezultatele celui mai recent studiu internaţional „Atitudini faţă de metodele de plată”.

Studiul arată că 51% dintre consumatorii români au tendinţa de a-şi achita cumpărăturile cu cardul.

„Atunci când aleg numerarul, motivul principal este indisponibilitatea plăţilor digitale la anumite magazine sau la furnizori de servicii. Acesta este răspunsul unei treimi dintre respondenţii care plătesc adesea cu numerar. Este de remarcat faptul că plăţile digitale domină ca metodă de plată preferată de români pentru cumpărăturile online”, susţin autorii studiului.

Astfel, jumătate dintre respondenţi au plătit pentru ultima lor achiziţie din magazin cu un card sau folosind un telefon, un smartwatch sau un alt dispozitiv. La o întrebare similară despre ultima lor achiziţie online, doar 14% dintre respondenţi au răspuns că au plătit ramburs.

Totodată, rezultatele studiului arată că magazinele care oferă metode de plată digitale sunt clar percepute într-un mod pozitiv de către consumatorii români – 77% dintre respondenţi consideră că acestea sunt moderne şi 72% dintre ei cred că sunt centrate pe client.

„În continuare, este loc pentru dezvoltarea plăţilor digitale în România. Când respondenţilor din România li s-a cerut să-şi amintească ultima dată când au vrut să plătească cu cardul, dar nu au putut, 16% dintre aceştia au spus că nu au găsit o astfel de opţiune în magazin şi 29% au spus că terminalul POS era defect”, susţin autorii studiului.

Conform rezultatelor sondajului, plăţile digitale nu sunt disponibile în principal în pieţele tradiţionale (48%), pentru plata lucrărilor de construcţii sau reparaţii la domiciliu (39%) şi la coafor, frizerie sau salonul de cosmetică (35%). De asemenea, românii au spus că nu pot plăti digital călătoriile cu taxiul (31%).

„Credem că o lume deschisă şi mai conectată este aceea în care consumatorii şi companiile se bucură de o mai mare alegere şi flexibilitate. De aceea promovăm o lume cu acces mai larg la plăţi digitale rapide, sigure şi de încredere. În practică, aceasta înseamnă că Visa sprijină ecosistemul de plăţi din regiunea ECE, inclusiv România, pentru ca numărul terminalelor care acceptă plăţi cu cardul să crească, iar experienţa zilnică de plată a consumatorilor să se îmbunătăţească prin introducerea pe piaţa românească a unor noi produse şi soluţii de plată, în parteneriat cu băncile partenere, acceptatorii de plăţi şi alte instituţii financiare”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Conform sursei citate, consumatorii români şi-ar dori să poată plăti digital oriunde, iar aceste aşteptări au crescut în timpul pandemiei de COVID-19, astfel încât iniţiativele care ajută afacerile mici să facă pasul către digital sunt şi mai importante în acest moment.

„Una dintre iniţiativele Visa de anul trecut a fost lansarea platformei integrate #marileafacerimici în România, prin intermediul căreia IMM-urile pot accesa atât informaţii despre soluţiile digitale disponibile, cât şi oferte speciale de la partenerii locali, ajutându-le să se adapteze la noul mediu post-pandemie. La fel de importantă este sprijinirea afacerilor în tranziţia lor către comerţul electronic – deoarece studiul arată că aproape jumătate dintre români au făcut ultima lor plată online”, mai arată cercetarea.

Studiul internaţional „Atitudini faţă de metodele de plată” a fost comandat de EVO Payments International şi realizat de institutul de cercetare ARC Rynek i Opinia în martie 2022, folosind metodologia CAWI (respondenţii au fost invitaţi să participe la un sondaj prin internet). Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ din populaţia în vârstă de 18-65 de ani a fiecărei ţări – un total de 8.931 de respondenţi.

Datele au fost colectate din 14 ţări (Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, România, Croaţia, Bulgaria, Slovenia, Germania, Irlanda, Marea Britanie, Mexic, Spania, Portugalia). Visa este partener al studiului în opt ţări din Europa Centrală şi de Est, inclusiv România. Scopul general al studiului a fost de a colecta informaţii despre atitudinile şi comportamentul oamenilor faţă de diferite metode de plată.

Sursa: Agerpres

spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Campanii publicitare
    sales banner