Mircea Geoană: „Atunci când se sclerozează modul de funcţionare al mediului politic trebuie să schimbi ceva”

Secretarul general adjunct al NATO Mircea Geoană consideră că „în România modelul pe care l-am construit cu toţii după ’89 şi-a atins limita”.

„Dacă am înţelege lumea în care ne aflăm, şi ne-am aduna energiile eu cred că România are astăzi idei şi oameni care să formuleze direcţii şi politici publici care pot fi transformate în dividende economice. Aş face o observaţie generală. Nu doar în România, dar oriunde pe această planetă, orice model politic, economic, mod în care ne organizăm în societate, apare un moment în care respectivul model îşi atinge limita.

Eu cred că în România modelul pe care l-am construit cu toţii după ’89 şi-a atins limita. Pentru asta e nevoie să gândeşti următorul nivel şi să ai mai mult curaj, mai puţină corupţie şi mai mult entuziasm.

Toate naţiunile care au intrat în liga mare au ştiut că a atunci când s-a epuizat modelul acelei perioade istorice au putut să imagineze următoarea etapă”, a afirmat Mircea Geoană, joi la Digi 24.

Acesta a avut un apel la generaţiile actuale şi anume „să nu fim o generaţie fără misiune”, potrivit stiripesurse.ro.

„Apelul meu e către generaţiile actuale este să nu fim o generaţie fără misiune. Cred că avem o şansă să mergem mai departe, sau nu dacă vom rămâne să peticim ce avem acum. Am toată încrederea că putem ajunge să ne autodepăşim.

Cei care înţeleg că trebuie schimbat ceva pentru că oamenii sunt nemulţumiţi, ca lider politic ai obligaţia să schimbi lucrurile din mers. Nu spun că totul e vopsit cu smoală neagră.

Sunt şi oameni competenţi.  Este mai comod să gestionezi lucruri pe care crezi că le stăpâneşti. Pentru a face un salt de dezvoltare e nevoie de imaginaţie, de risc politic. Multe ţări îşi găsesc acest nou echilibru. Lumea îşi caută un nou model.

Mi-ar fi tare ciudă ca România care are tot ce îi trebuie să rateze această şansă. Atunci când se sclerozează modul de funcţionare al mediului politic trebuie să schimbi ceva. Nu va fi simplu, inerţia e mare”, a explicat Geoană.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare