Sector 3: Comisie specială pentru analiza companiilor din subordinea primăriei

 

Consiliul Local al Sectorului 3 a decis, joi, constituirea unei comisii speciale de analiză a întreprinderilor publice la care Sectorul 3 are calitatea de autoritate tutelară.

Proiectul adoptat în acest sens a fost iniţiat de către reprezentanţii USR PLUS, PNL şi PMP.

‘Ne dorim să instituim o comisie specială care să analizeze companiile în care Sectorul 3 este autoritate publică tutelară. Această comisie specială să facă o propunere către Consiliul Local, ce să facă cu aceste companii în continuare. Dar pentru a ajunge la acest deziderat, cu siguranţă vom avea nevoie şi de servicii de consultanţă. Pe de o parte, ceea ce dorim de la aceşti consultanţi sunt servicii de analiză, diagnostic privind eficienţa şi utilitatea acestor întreprinderi. Nu este vorba despre servicii de audit. Auditul îl face Curtea de Conturi. Noi nu avem nici priceperea, nici timpul necesar să facem o analiză, diagnostic, aşa cum ne dorim, care să stea la baza deciziei noastre. Intenţia noastră este foarte concretă, de a înţelege care dintre aceste companii funcţionează corect, care au deficienţe şi probabil unele dintre ele nu se justifică şi trebuie ca ele să intre în procedură de lichidare’, a precizat consilierul local USR PLUS Mihaela Văcaru.

Comisia e mandatată ca, prin intermediul primăriei şi în colaborare cu aparatul de specialitate, să apeleze la servicii de consultanţă în vederea realizării unei analize diagnostic pe baza căreia să se poată aprecia eficienţa şi utilitatea acestor companii pentru administraţia publică locală. De asemenea, ar urma să formuleze propuneri către Consiliul Local în legătură cu organizarea şi desfăşurarea activităţii companiilor respective.

Comisia este alcătuită din nouă membri, reprezentaţi ai tuturor formaţiunilor politice din Consiliul Local, şi îşi va desfăşura activitatea pe o perioadă de 2 ani. În primul an, va urmări derularea proiectului cu consultantul, se vor lua deciziile privind funcţionarea societăţilor şi va începe implementarea acestora. În al doilea an de activitate, se va monitoriza derularea procesului de restructurare a societăţilor.

Potrivit referatului de aprobare, în Sectorul 3 funcţionează nouă societăţi comerciale aflate în subordinea autorităţii publice tutelare Sector 3 şi o societate comercială aflată în insolvenţă şi deţinută de una dintre cele nouă societăţi comerciale. Se menţionează că aceste societăţi au un istoric ‘relativ scurt’ de activitate şi şi-au schimbat obiectul de activitate iniţial.

Totodată, în cadrul şedinţei a fost adoptat un proiect iniţiat de către reprezentanţii USR şi PNL pentru creşterea transparenţei privind lucrările de reabilitare a imobilelor. Astfel, Primăria Sectorului 3 va crea o bază de date cu informaţii minimale privind lucrările de reabilitare/modernizare desfăşurate de către primărie. Baza de date va cuprinde informaţii aferente lucrărilor desfăşurate începând cu ianuarie 2014, indiferent de stadiul în care se află acestea în prezent.

Sursa: PRESSONLINE

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare