Ministerul Finanţelor şi UiPath au făcut primul pas pentru operaţionlizarea Centrului de Excelenţă Robotic Process Automation

Ministerul Finanţelor şi UiPath au făcut un pas înainte în vederea operaţionalizării Centrului de Excelenţă RPA (Robotic Process Automation) din cadrul Ministerului de Finanţe, prin semnarea primului acord de colaborare dintre cele două părţi.

În baza acordului, reprezentanţii Ministerului Finanţelor şi cei ai UiPath vor identifica procesele software repetitive la nivelul sistemelor informatice ale Ministerului de Finanţe şi vor dezvolta roboţi software de automatizare a acestor procese.

Implementarea soluţiilor de automatizare va ajuta la diminuarea timpului de aşteptare în cazul solicitărilor de informaţii fiscale venite din partea contribuabililor, precum şi la creşterea gradului de securitate a informaţiilor procesate.

„Continuăm demersurile de digitalizare începute la nivelul Ministerului de Finanţe. Împreună cu reprezentanţii UiPath, aducem în administraţia fiscală din România cele mai noi tehnologii de automatizare a proceselor repetitive, precum eliberarea anumitor certificate fiscale, care necesită un timp de lucru îndelungat din partea inspectorilor fiscali. Automatizarea acestor procese scade încărcarea aferentă task-urilor repetitive şi permite funcţionarilor să-şi utilizeze expertiza pentru activităţi complexe, cu valoare adăugată mai mare. Mulţumesc reprezentanţilor UiPath pentru deschiderea în ceea ce priveşte colaborarea cu Ministerul de Finanţe în cadrul Centrului de Excelenţă RPA.”, a declarat ministrul de Finanţe, Alexandru Nazare.

Acordul semnat astăzi pune bazele unei colaborări de durată în cadrul Centrului de Excelenţă RPA, care are ca obiectiv identificarea şi implementarea la scară largă a soluţiilor de digitalizare în cadrul Ministerului de Finanţe, fiind orientat către tehnologii inovatoare, precum Blockchain, soluţii Cloud, BigData / Analytics şi Robotic Process Automation. Acest demers îşi propune să accelereze adoptarea şi implementarea noilor tehnologii în cadrul administraţiei fiscale, precum şi creşterea gradului de securitate a datelor procesate, în vederea îmbunătăţirii experienţei contribuabililor cu administraţia fiscală şi scăderea costurilor administrative pe termen lung.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare