joi, august 11, 2022

Camera de Comerţ şi Industrie a României propune reducerea numărului de judeţe la 15 şi redefinirea noţiunii de comună

Camera de Comerţ şi Industrie a României, împreună cu mai multe organizaţii patronale şi profesionale sectoriale din România, consideră drept prioritară reorganizarea teritorială totală a României prin reducerea numărului de judeţe la 15, precum şi redefinirea noţiunii de comună ca localitate cu cel puţin 5.000 de locuitori, potrivit News.ro. 

”Camera de Comerţ şi Industrie a României a organizat o întâlnire de lucru cu importante organizaţii patronale şi profesionale sectoriale din România. Discuţiile s-au axat pe situaţia economică actuală, posibilităţile de dezvoltare şi de promovare a produselor şi serviciilor româneşti şi modalităţile de reducere a cheltuielilor publice”, arată Camera de Comerţ şi Industrie a României.

Astfel, organizaţiile semnatare consideră drept prioritară reorganizarea teritorială totală a României prin reducerea numărului de judeţe la 15, precum şi redefinirea noţiunii de comună ca localitate cu cel puţin 5.000 de locuitori.

”Reorganizarea ar trebui să se realizeze pe modelul organizării Curţilor de Apel, care sunt în număr de 15, respectiv la Bucureşti, Craiova, Timişoara, Oradea, Cluj, Suceava, Iaşi, Galaţi, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Alba-Iulia, Târgu Mureş, Bacău, Braşov. Se poate prelua acest model şi în cazul judeţelor, mai ales că în Constituţia României nu se vorbeşte de un anumit număr de judeţe. Evident, acest lucru trebuie să fie asumat de către decidenţi, fiind, totodată, şi un act de curaj politic, în urma unei dezbateri consistente şi transparente privind economiile ce se pot face astfel la bugetul public, bani ce pot fi reinvestiţi în economia românească”, mai arată Camera de Comerţ şi Industrie a României.

Semnatari sunt: Camera de Comerţ şi Industrie a României, Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase ROMPAN, Federaţia Patronală din Industria Materialelor de Construcţii din România PATROMAT, Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România LAPAR, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România ANAT, Federaţia Operatorilor Români de Transport FORT, Organizaţia Naţională Interprofesională Vitivinicolă ONIV şi Asociaţia Brokerilor din România.

spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Campanii publicitare
    sales banner