Asocierea formată din IC Ictaș Inșaat Sanayi Ve Ticaret AȘ și Rotary Construcții Mentenanță a câștigat licitația pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean.
Potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES, CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție lucrări aferente lotului 4 Cap X Drobeta Turnu Severin – Cap X Băile Herculane de pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Sseverin – Caransebeș.
‘Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că azi, 5 martie 2025, a fost desemnată Asocierea – IC Iataș Inșaat Sanayi Ve Ticaret AȘ (Lider) – Rotary Construcții Mentenanță (Ofertant), câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții: Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean Lot1:- Lot 4 Cap X Drobeta Turnu Severin – Cap X Băile Herculane, KM 362+632 – KM 404+250 (41,618 km)’, se menționează în comunicat.
Conform sursei citate, oferta financiară a Asocierii a fost de 2,3 miliarde lei, fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preț.
Astfel, contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.
‘Sursa de finanțare pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii’, se menționează în comunicat.
Potrivit sursei citate, durata estimată pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.
La elaborarea propunerii financiare, ofertanții s-au raportat la valoarea minimă a valorii estimate, respectiv la valoarea de 2,44 miliarde lei, fără TVA, precizează sursa citată.
‘Linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș face parte din Coridorul Orient/Est-Mediteranean și este amplasată pe raza județelor Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin. Administrativ, linia de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș este situată pe raza Sucursalelor Regionale CF Craiova și Timișoara – CNCF ‘CFR’ SA’, se mai arată în document.
Potrivit CFR SA, scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km) vizează, printre altele, îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h, precum și modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV) și mărirea capacității de tranzit.
Totodată, printre principalele obiective incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe Lot 4 Cap X Drobeta Turnu Severin – Cap X Băile Herculane sunt: modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV, precum și introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional.
Sursa: AGERPRES