Deputatul PNL Claudiu Răcuci spune că al treilea Guvern trebuie demis prin moțiunea de cenzură depusă de liberali

Deputatul PNL Claudiu Răcuci susține că orice parlamentar responsabil față de cei care l-au votat ar trebui să voteze pentru moțiunea de cenzură depusă miercuri, 20 iunie, de PNL, deoarece și al treilea guvern propus de Liviu Dragnea a adus numai minusuri în viața românilor:

„Guvernul PSD-ALDE înseamnă MINUS pentru buzunarele tuturor românilor, deoarece prețurile au crescut în ultimul an cu peste 5,4% la nivel global, iar pentru legume și fructe prețurile au crescut și cu peste 18%. Românii cumpără astăzi mai puțin decât în urmă cu doi ani. În special alimentele au lovit cel mai putenic în buzunarele lor. Până să vină la guvernare PSD-ALDE, ceea ce cumpăra cetățeanul de la piață cu 80 de lei, acum costă 100 de lei sau poate și mai bine. Benzina e mai scumpă cu peste 1 leu pe litru, cartofii s-au scumpit cu peste 50 de bani pe kg, iar fructele românești au ajuns un lux. Carne, doar de sărbători și atunci cu porția! Așadar, un mare MINUS în farfurie!

Guvernul Dragnea 3 înseamnă MINUS pentru pensionari, deoarece le-a confiscat jumătate din majorarea punctului de pensie, la care erau îndreptățiți, potrivit prevederilor Legii pensiilor, de la 1 ianuarie 2018.

Guvernul MINUS a adus, prin prostia denumită ”revoluție fiscală”, salarii mai mici pentru 1,9 milioane de români care lucrează în sectorul privat, ale căror contracte de muncă nu s-au modificat pentru a suporta suprasarcina fiscală pusă pe angajat.

Dragnea și PSD înseamnă MINUS 14 Km de autostradă, deoarece pe Autostrada Sebeş-Turda au fost inauguraţi cu fast, în anul 2017, 15 km de autostradă şi, pe aceeaşi autostradă, Sebeş-Turda, stau în continuare închişi 29 de Km, deşi sunt finalizaţi, dar pe care nu se poate circula pentru că au fost construiţi extrem de prost!

Guvernul Dragnea 3 înseamnă MINUS 8 spitale regionale de urgență, adică MINUS 8.000 de posibilități de tratare a pacienților, pentru că Guvernul MINUS nu știe, nu poate și nu vrea să ia fondurile europene nerambursabile!

Guvernul PSD-ALDE cu numărul 3 înseamnă MINUS 500 de școli care vor fi închise de la toamnă, deși Dragnea și Tăriceanu au promis că vor construi 2.500 de școli și grădinițe noi.

Un guvern care a adus numai MINUS în viața românilor nu trebuie să mai rămână nici măcar 1 minut în funcție. Am toată încrederea că, dacă vor fi lăsați să voteze, chiar și parlamentarii PSD-ALDE vor vota împotriva unui guvern de care ne rușinăm cu toții!”

PNL, USR și PMP au depus miercuri o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Dăncilă, numită  ‘Demiterea Guvernului Dragnea-Dăncilă, o urgență națională!’.

Mai jos redăm o parte din textul moțiunii PNL:

Votarea acestei moțiuni este un act de responsabilitate și reprezintă singura opțiune viabilă pentru a pune povara guvernării în sarcina unei persoane care să aibă competența, responsabilitatea și puterea de muncă necesare”. Aceste afirmații aparțin semnatarilor moțiunii de cenzură prin care domnul Liviu Dragnea și-a eliminat primul Guvern, condus de Sorin Grindeanu.

PNLNe-am fi așteptat ca după o declarație așa de serioasă, liderii alianței PSD-ALDE să propună prim-miniștri mai serioși, mai competenți și mai responsabili față de interesele generale ale românilor și ale României. Din păcate, pe domnul Dragnea nu l-a interesat niciun moment să susțină un prim-ministru competent, serios și responsabil, ci doar un prim-ministru ”neconflictual” în relația directă cu domnia sa și care să nu emită nici prea multe pretenții la scaunul de șef al PSD.

Deşi Guvernul Dăncilă este şi mai incompetent decât primele două guverne PSD-ALDE, Darius Vâlcov şi Liviu Dragnea i-au ridicat osanale premierului Viorica Dăncilă în primul Bilanţ de guvernare. Oricât de prost ar guverna, doamna Dăncilă pare că va rămâne la Guvern atâta vreme cât își păstrează singura sa calitate, aceea de a nu fi „conflictuală” cu şeful său de partid.

Am ajuns astăzi să dezbatem o moțiune de cenzură împotriva celui de-al treilea guvern garantat de domnul Dragnea, deoarece Guvernul Dăncilă amenință, prin miniștrii săi, proprietatea privată a 7 milioane de contribuabili la Pilonul 2 de pensii. Nu există nicio garanție că Guvernul Dăncilă nu-i va lăsa pe actualii angajați fără banii de pensie! Am ajuns cu toții să ne rușinăm atunci când vorbim despre Guvernul României, fie în plan extern, fie în interiorul țării. Nu a fost niciun moment un secret faptul că doamna Viorica Dăncilă nu îndeplinește decât formal această funcție, adevăratul prim-ministru fiind, în fapt, domnul Liviu Dragnea.

Doamnă prim-ministru,

De la începutul anului de când ați fost învestită în funcția de prim-ministru, nu ați reușit decât să afundați economia țării și mai tare, să generați panică și neîncredere în rândul investitorilor străini, să-i goniți din țară pe cei deja existenți și să adânciți și mai tare evoluțiile economice negative. Nu ne îndoim de faptul că domnul Mihai Tudose va fi primul care o să vă certe, deoarece vă va reproșa că atunci când a plecat domnia sa de la guvernare v-a lăsat ”un tigru economic”, iar sub guvernarea domniei voastre România a înregistrat stagnare economică, cel puțin pe primul trimestru din 2018.

Stimați colegi,

Indicatorii statistici din acest an spun aproape totul despre incompetența vădită a acestui guvern!Guvernul Dăncilă poate fi numit, pe bună dreptate, guvernul scumpirilor! Inflația, adică ritmul de creștere a prețurilor de consum, a ajuns la 5,4%, fiind la cel mai ridicat nivel din ultimii 5 ani. Știți oare cât de puternic ați erodat puterea de cumpărare a populației, a salariaților și a pensionarilor? Aveți vreo idee despre cum au crescut facturile la energie electrică, la gaze naturale și la alte utilități, numai de când ați venit dumneavoastră la guvernare?

ROBOR, indicatorul de referință pentru dobânzile la creditele bancare, a ajuns la aproape 3%, adică la cel mai ridicat nivel din ultimii patru ani, determinând creșteri importante ale ratelor bancare pentru tinerii care au credite. În unele cazuri ratele au ajuns să fie mai mari și cu câteva sute de lei lunar.

Nu ne-ați lămurit dacă Guvernul va putea plăti pensiile și salariile până la sfârșitul anului! Deși spuneți că aveți bani în buget, datele publicate de Guvern demonstrează contrariul! Veniturile care vin la buget cresc pe jumătate față de viteza cu care cresc cheltuielile!

Așa se face că deficitul bugetului general consolidat a ajuns numai în primele 4 luni ale anului la 0,65% din PIB, adică la peste 6 miliarde de lei, deși în anul 2017, în aceeași perioadă a anului, bugetul a înregistrat excedent bugetar de 1,35 miliarde de lei.

În plină creștere economică, cu o guvernare PSD-ALDE, România trăiește ca ”săracul satului, cu datoria scrisă pe caiet”. Din anul 2012 și până astăzi, datoria publică a statului român a crescut cu 100 de miliarde de lei!Numai de la ultimele alegeri din anul 2016, ați îndatorat România cu peste 24 de miliarde. De asemenea, nu spuneți nicio vorbă despre cât scot românii din buzunar pentru a plăti dobânzi pentru datoria publică! Anul trecut s-au plătit dobânzi de 9,8 miliarde lei, iar anul acesta sunt programate dobânzi de peste 11,3 miliarde lei. Nu vă întrebăm ceea ce s-ar fi putut construi cu acești bani, pentru că PSD nu a construit nimic în România! Nici nu știe și nici nu poate să construiască autostrăzi, școli și spitale.

Anul 2018 reprezintă al doilea an în care banii pentru investiții publice sunt sacrificați, din cauza problemelor bugetare. După ce în anul 2017 nu s-au făcut aproape deloc investiții publice, înregistrându-se cel mai scăzut nivel din ultimii 12 ani, nici anul acesta Guvernul nu este interesat de prioritizarea investițiilor. Cum să mai facă Guvernul investiții, atâta vreme cât banii din buget nu ajung nici măcar pentru plata pensiilor și a salariilor până la sfârșitul anului?

Într-un total dispreț față de mediul de afaceri, politica fiscală a fost făcută franjuri prin desele modificări ale Codului Fiscal. După ce în anul 2017 Guvernul a făcut peste 260 de modificări ale Codului fiscal, anul acesta, numai în primele 3 luni au mai fost operate încă 120 de modificări! Și, parcă în ciudă față de sute de mii de agenți economici care strigă că vor predictibilitate și vor ca politica fiscală să nu se mai schimbe de pe o zi pe alta, Guvernul anunță marea modificare a Codului fiscal chiar în această vară, care va înseamna o nouă rescriere a politicii fiscale. Oare cu cine se va consulta Guvernul peste vară?

Doamnă prim-ministru,

Când vine vorba despre proiectele de infrastructură de transport supralicitați la maxim numărul de kilometri de autostrăzi pe care promiteți să îi finalizați. Asistăm la o sarabandă a declarațiilor, contrazisă de realitatea din teren, dar și de reprezentați ai instituțiilor europene care vă atrag atenția prin scrisori oficiale, ținute la secret de dumneavoastră și de alți miniștri din cabinet, că România nu are infrastructură dezvoltată pentru că autoritățile responsabile nu reușesc să absoarbă fondurile europene destinate domeniului transporturilor și nu au pregătite proiecte mature prin care să atragă cele 5,1 miliarde de euro alocate României prin POIM 2014-2020.

Ați încercat din răsputeri să cosmetizați scrisoarea doamnei comisar european Corina Crețu care a prezentat negru pe alb faptul că România va pierde bani europeni la acest capitol. Faceți totuși un exercițiu de imaginație, nu de imagine, și puneți-vă în locul doamnei comisar european, care a trebuit să transmită o scrisoare dură către Guvernul pe care îl conduceți în care aproape că vă imploră să transmiteți către Bruxelles proiecte noi, solide și de calitate, pentru că altfel România riscă dezangajări imediate. Este rușinos și dezonorant pentru România să primească astfel de avertizări de la Bruxelles, la mijlocul exercițiului financiar 2014-2020, cu risc major de compromitere a negocierilor pentru viitorul buget european 2020-2027, și asta din cauza slabei performanțe și a lipsei de rezultate palpabile la acest capitol. Sper că înțelegeți tonul imperativ al acestei scrisori și gravitatea situației în care vă aflați. Nu încercați să pasați răspunderea în urmă, pentru că sunteți direct responsabili, dumneavoastră cei din Guvernarea PSD-ALDE, pentru groapa în care se află domeniul transporturilor.

Cred că de aici trebuie să pornim analiza acestui sector care rămâne o vulnerabilitate pentru România, atât din perspectiva angajamentelor asumate față de partenerii europeni care încă așteaptă închiderea marilor coridoare europene de transport, cât și din perspectiva așteptărilor pe care le au cetățenii acestei țări care și-au pierdut încrederea în acest Guvern în ceea ce privește capacitatea administrativă de a planifica și implementa marile proiecte de infrastructură.

Vindeți pielea ursului din pădure și anunțați proiecte megalomanice care totalizează 760 de km de autostradă, în parteneriat public-privat, deși acestea sunt la stadiul de idei! Vindeți iluzii românilor care încă așteaptă să finalizați cei 60 de km promiși pentru acest an și care sunt incerți având în vedere termenele amânate de recepție pentru loturile de pe Autostrada Lugoj-Deva și Autostrada Sebeș-Turda. Ați anunțat construirea a 350 de km până în 2020, însă sub guvernarea PSD-ALDE românii s-au ales cu numai 15 km de autostradă recepționați în martie 2017!

Strigătul de disperare al românilor și revolta față de ritmul extrem de lent  în care se concretizează proiectele mari de investiție în domeniul transporturilor sunt ignorate de către Guvern. Am asistat la un marș de protest al locuitorilor din Moldova, primul de o asemenea anvergură din istoria post-decembristă, un manifest public critic la adresa  autorităților care tergiversează implementarea proiectelor de infrastructură atât de necesare pentru conectarea acestei regiuni cu restul țării și mai departe cu Europa. Cel mai mare demers civic din această țară s-a lovit de un zid de nepăsare!

De câte marșuri de protest mai aveți nevoie pentru a înțelege că răbdarea românilor are limite! Oare un marș pentru Sibiu-Pitești v-ar face să înțelegeți că această bucată lipsă din Coridorul IV rutier pan-european este vitală  nu doar pentru unul dintre cei mai mari contributori la PIB-ul României, ci și pentru mulți alți agenți economici care  au nevoie ca de oxigen să existe continuitate pe rețeaua TEN-T Core de la Constanța, din port, până la granița de vest a României și mai departe spre Europa.

Este nevoie de un marș și pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania sau pentru realizarea centurilor ocolitoare ale marilor orașe precum București,  Iași, Galați,Târgu Jiu, Suceava, Bacău etc? În anul Centenarului, unirea regiunilor istorice prin rețele de transport de mare viteză, rutieră sau feroviară,  rămâne un vis îndepărtat. Ceea ce rămâne să îi unească pe români este indignarea față de un Guvern dezinteresat de problemele reale și cu o agendă care are mereu trecut la index domeniul infrastructurii de transport.

Deficitul de infrastructură mare de transport este cronic! Cauzele sunt multiple dar una dintre cele mai mari deficiențe semnalate vizează lansarea în licitații de documentații prost întocmite care nu respectă cerințele de finanțare europeană, cum ar fi acordul de mediu. Și aici recidivați grav! Riscați să îngropați definitiv proiectul autostrăzii Sibiu- Pitești pentru că licitația pentru  loturile 1 și 5 a fost lansată fără a avea rezultatul impactului asupra mediului, iar pentru lotul 4, cel mai probabil, se va proceda la fel.

Recent am auzit o declarație halucinantă a ministrului Transporturilor: dacă vom face autostrăzi, vor crește salariile și vor pleca multinaționalele. Sunteți un veritabil guvern anti-autostrăzi și anti-dezvoltare!

Ați anulat acordul pentru proiectul Comarnic-Brașov cu specialiștii Băncii Mondiale. Nu vă trebuie profesioniști. Nu vă pasă că ne facem de râs în relația cu instituțiile financiare internaționale. În loc de Banca Mondială, proiectul va fi făcut de Comisia Națională de Strategie și Prognoză din subordinea dumneavoastră. Nici Caragiale nu s-ar fi gândit vreodată ca, în România anului 2018, Comisia Națională de Prognoză să ajungă să construiască autostrăzi în România! Este semnul cel mai clar al degradării instituționale la care ați dus Guvernul României.

Opriți aceste practici dezastruoase pentru parcursul investițiilor în infrastructura de transport! În loc să vă preocupați să reduceți birocrația care blochează realizarea proiectelor de investiții de transport, ”reduceți democrația” așa cum bine ați recunoscut în una dintre memorabilele ziceri care v-au consacrat în spațiul public. De fapt, unica preocupare a  acestei guvernări este salvarea Liderului Suprem de la prăbușire, prin acțiuni care pun sub un mare semn de întrebare parcursul european și democratic al acestei țări.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare