Firea: Noul primar a ordonat oprirea transportului şcolar; Nicuşor Dan: Autobuzele şcolare – o măsură populistă

Senatoarea PSD Gabriela Firea, fost primar general al Capitalei, a declarat că Nicuşor Dan ‘a ordonat’ oprirea transportului şcolar, actualul edil general susţinând, la rândul său, că autobuzele şcolare au reprezentat ‘o măsură populistă’, fiind destinate doar pentru şase şcoli din cele 600 ale Bucureştiului. ‘Luni începe şcoala fizic, în sfârşit! A confirmat şi K. Iohannis. Ce s-a gândit noul primar al Capitalei? Să ‘dea o mânだde ajutor’ familiilor din Bucureşti şi Ilfov. Aşa că a ordonat oprirea transportului şcolar, asigurat de STB, la propunerea mea ca primar, şi prin votul consilierilor generali social-democraţi. (…) În plus, ca un laş, nu-şi asumă decizia cruntă luată de el personal – sunt martori din primărie şi STB – aşa că a dispus ca anunţul să fie făcut, chipurile, ca o decizie a Asociaţiei de dezvoltare pentru transport. Adică, îi jigneşte încă o dată pe cetăţeni! Şi asta pentru că el, chiar el este Preşedintele Asociaţiei de dezvoltare – ca primar general’, a scris Firea, marţi, pe Facebook. În opinia sa, o astfel de hotărâre trebuia luată de către Comitetul director şi AGA, adică ar fi trebuit să voteze, alături de primarul Capitalei, şi preşedintele CJ Ilfov şi cei 40 de primari ai oraşelor şi comunelor din judeţ. ‘Votul primarului general este hotărâtor, deoarece STB suportă 90% din costul transportului public în regiunea Bucureşti – Ilfov. Degeaba s-a ascuns sub semnătura conducerii ADI-ului de transport! Este de notorietate şi prevăzut în Actul Constitutiv (…) că primarul general are un vot ‘de aur’ în Consiliul Director. Vot ‘de aur’ pe care eu l-am folosit pentru a ajuta elevii, iar Nicuşor Dan îl foloseşte împotriva copiilor, a părinţilor lor şi a familiilor din care provin. Plus o nouă sursă de aglomerare a traficului rutier în zona şcolilor. După ce a blocat construirea Spitalului Metropolitan, a Pasajului Doamna Ghica, a lucrărilor din Prelungirea Ghencea, noul primar al #DrepteiUnite se răzbună şi pe copii. Asta este ‘noul Bucureşti’ clamat în campanie! Asta înseamnă ‘modernizarea’ Bucureştiului promisă!’, a adăugat Firea. Nicuşor Dan susţine că astfel de linii de transport, care au un număr mic de utilizatori înscrişi, generează costuri foarte mari raportat la numărul celor care le folosesc. ‘Autobuzele şcolare, a căror circulaţie a fost oprită în cursul anului 2020, au reprezentat o măsură populistă a ex-primarului Firea. Autobuzele şcolare erau destinate doar pentru 6 şcoli din cele 600 ale Bucureştiului şi nicidecum pentru toate unităţile de învăţământ din Capitală. Era vorba de un program-pilot, prin care au fost create 16 linii de transport pentru 6 şcoli. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori înscrişi, generează costuri foarte mari raportat la numărul de utilizatori. Din analiza primită la primărie, costul lunar al funcţionării acestor autobuze şcolare a fost de 564.500 lei + TVA’, a scris Nicuşor Dan, marţi, pe Facebook. El a adăugat că, în prezent, toţi elevii circulă gratuit pe toate mijloacele de transport în comun, pe toate traseele din Bucureşti.

Sursa: PRESSONLINE

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare