În luna februarie, exporturile Turciei au crescut cu 9,6%, ajungând la 16 miliarde dolari; Germania a fost principala destinație ale exporturilor turcești

turcia
sursa foto: fastenerandfixing.com

În luna februarie, exporturile Turciei au crescut 9,6% (yoy), ajungând la 16 miliarde dolari, conform TurkStat.

Importurile Turciei au crescut cu 9,4%, ajungând la 19,3 miliarde de dolari, ducând deficitul comercial exterior la 3,29 miliarde de dolari, în creștere cu 8,7%. Rata de acoperire exportimport a fost de 82,9% în februarie, în creștere față de rata de 82,8% din aceeași perioadă a anului precedent.

  • Deficitul comercial, excluzând produsele energetice și aurul nemonetar, a fost de 224 milioane dolari în februarie 2021.

În februarie, produsele din industria prelucrătoare au predominat în cadrul exporturilor totale, cu 94,2%, urmate de agriculturăsilviculturăpescuit cu 3,6% și exploatarea minieră cu 1,8%. Germania a fost principala destinație ale exporturilor turcești, cu o pondere de 9,4%, iar China a fost principala sursă a importurilor Turciei, cu o pondere de 11,6% în februarie.Statisticile comerțului exterior sunt calculate utilizând două metode diferite: sistemele comerciale speciale și cele generale. Sistemul general de comerț este un concept mai larg, care include depozite vamale, toate tipurile de zone libere, zone de liberăcirculație ș.a.

„Conform sistemului comercial special, în februarie 2021, exporturile au fost de 15,1 miliarde dolari, cu o creștere de 8,8%, iar importurile au fost de 18,58 miliarde dolari, cu o creștere de 9,1% comparativ cu februarie 2020″, arată comunicatul institutului.

În acest sistem, în primele două luni ale anului, exporturile au crescut cu 5,9%, ajungând la 31,04 miliarde dolari, iar importurile au crescut cu 1,4%, ajungând la 37,38 miliarde dolari, anual. În perioada ianuariefebruarie, deficitul comercial sa redus cu 15,9% la 6,35 miliarde de dolari, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Sursa: Consilierii economici din cadrul Birourilor de Promovare ComercialEconomică al MEAT