STS spune că a procedat corect în privinţa crimei de la Caracal

Purtătorul de cuvânt al Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), Mariana Pop, a declarat joi, în cadrul unei conferințe de presă, că serviciul a acţionat corect în privinţa crimei de la Caracal şi a amintit că informația de localizare primară în cadrul 112 este reglementată de către ANCOM, prin decizia nr. 1023/2008, atât ca format, cât și conținut, şi nu necesită absolut nicio prelucrare suplimentară din partea STS, cu excepția afișării zonei transmise de operator în aplicația 112.

  • „În conformitate cu prevederile art. 10 din OUG 34/2008, STS a procedat corect, fără nicio abatere în spiritul și în litera legii, îndeplinind următoarele atribuții: În data de 25 iulie am primit și am înregistrat automat trei apeluri de urgență, care au fost localizate, așa cum prevede ordonanța, pe cât a fost posibil.

Am transmis operativ cazul la Dispeceratul Poliției Slatina, transferul realizându-se conform index-ului, cazul a fost indexat „lipsire de libertate”. Am înregistrat datele privind evoluția evenimentului, am centralizat, am stocat și am pus la dispoziția autorităților competente toate datele asociate acestui caz. (…) Garantăm că sunt respectate în permanență prevederile referitoare la protecția datelor cu caracter personal și la funcționarea continuă a serviciului 112 față de referirile la localizarea defectuoasă a apelului.

Precizăm încă o dată că informațiile de localizare primară sunt primite în mod automat de la operatorul de telefonie mobilă, fiind afișate fără nicio prelucrare suplimentară din partea STS în aplicația 112. În cel de-al doilea comunicat de presă pe care l-am transmis astăzi către mass-media se poate observa că locul unde a fost găsită victima e limita ariei de localizare primară, în cazul primului și celui de-al treilea apel, iar aria de localizare primară în cazul celui de-al doilea apel este diferită, ca urmare a schimbării în mod automat a celulei operatorului de către terminalul telefonic al apelantului”, a declarat Mariana Pop.

Totodată, aceasta a susţinut că STS în calitate de administrator al sistemului 112, a avut și are o preocupare constantă pentru modernizarea acestui sistem, a infrastructurii acestuia, cât și pentru îmbunătățirea localizării apelurilor provenite din rețelele mobile.

„În acest sens, există în derulare procedura de modernizare a infrastructurii sistemului 112, utilizându-se finanțare din fonduri europene, unul dintre obiective fiind tocmai îmbunătățirea facilităților de localizare la momentul apelării prin 112. Până la implementarea noului proiect pentru îmbunătăţirea localizării, STS a dezvoltat şi a lansat de la 15 februarie aplicaţia apel 112 care permite transmiterea coordonatelor GPS ale terminalului mobil.”, a precizat purtătorul de cuvânt al STS.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare