Tudorel Toader contraatacă: Postul de procuror şef al DIICOT – scos la concurs / Suplimentarea posturilor pentru aparatul ministrului Justiției

Tudorel Toader

Ministerul Justiţiei a anunţat selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire în funcţia vacantă de procuror şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT).

Mandatul lui Daniel Horodniceanu la conducerea DIICOT expiră în luna mai,acesta fiind numit în funcţie în urmă cu trei ani.

diicot„Ministerul Justiţiei organizează, în perioada 13.04.2018 – 14.05.2018, la sediul său din Bucureşti, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, cod 050741, selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire în funcţia vacantă de procuror şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.

Selecţia se desfăşoară în condiţiile prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în acest scop fiind întocmite Standardele de organizare şi desfăşurare a selecţiei procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Standardele de evaluare a interviului susţinut în cadrul selecţiei procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, anexate”, se arată în anunţul MJ.

  • Astfel, procurorii pot depune cereri de înscriere, pentru funcţia de conducere ce urmează a se  vacanta, până la data de 7.05.2018 (inclusiv), la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.

Ei trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să facă dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege; declaraţiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; un proiect managerial privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific. Proiectul se va încadra într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăşi 10 pagini. Planul şi anexele vor fi redactate cu caractere de mărimea 12, font Times New Roman, spaţiere la 1,5 rânduri;

Candidaţii vor trebui să deţină totodată un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;

Procurorii vor mai trebui să prezinte minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 5 ani, ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie, precum şi „orice alte înscrisuri relevante”.

La final, ei vor da un interviu cu ministrul Justiţiei, Tudorel Toader.

Ministerul Justiţiei anunţă şi suplimetarea posturilor pentru aparatul propriu

Ministerul Justiţiei a anunţat totodată şi suplimentarea numărului de posturi la concursul organizat, în perioada martie – iulie 2018, pentru ocuparea unor posturi de execuţie vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei şi Institutului Naţional de Criminologie

Ministerul justitiei„Prin Memorandumul cu tema: Aprobarea organizării concursurilor/examenelor pentru ocuparea posturilor vacante din aparatul propriu de lucru al Ministerului Justiţiei, aprobat în şedinţa Guvernului din data de 29 martie 2018,  s-a aprobat organizarea concursurilor pentru ocuparea unor posturi vacante din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei”, a anunţat un comunicat al MJ.

Conform site-ului Ministrului Justiţiei, iniţial erau scoase la concurs 26 de posturi, iar numărul de posturi la concursul organizat, în perioada martie-iulie 2018, de Ministerul Justiţiei, pentru ocuparea unor posturi de execuţie vacante de personal de specialitate juridică asimilat, potrivit legii, judecătorilor şi procurorilor, se suplimentează cu 5 posturi. Ele vor fi repartizate astfel: Direcţia elaborare acte normative – 2 posturi; Direcţia avizare acte normative- 2 posturi; Serviciul profesii juridice conexe – 1 post.