Programul de lucru al ghişeelor de la paşapoarte va fi prelungit, pentru evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare, în contextul creşterii volumului solicitărilor de documente de călătorie.
Măsura a fost dispusă de ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.
De asemenea, se vor suplimenta, până la capacitatea maximă, staţiile de preluare a cererilor la nivelul structurilor teritoriale de paşapoarte.
„Deşi termenul legal de eliberare a paşapoartelor simple electronice este de 15 zile lucrătoare, documentul se eliberează în două zile lucrătoare”, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis, miercuri, AGERPRES.
În vederea reducerii timpului de răspuns, împreună cu instituţiile prefectului, se va lua măsura desfăşurării activităţii de lucru cu publicul şi în weekend.
În prezent, programul de lucru al Centrului Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice este de la ora 06,00 la ora 22,00, inclusiv în weekend.
„Pentru a asigura eliberarea paşapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluţionării, a unei categorii de solicitări de la structurile de paşapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic – în perioada 03 – 09.03.2022 au fost relocate 3.713 cereri de la SPCP al municipiului Bucureşti, Constanţa, Iaşi şi Suceava către SPCP Argeş, Buzău, Bistriţa-Năsăud, Călăraşi, Caraş-Severin, Covasna, Gorj, Harghita, Ialomiţa, Olt, Mehedinţi, Mureş, Teleorman şi Vrancea”, arată sursa citată.
Potrivit MAI, în 20 de judeţe, unde s-a înregistrat un număr semnificativ de cereri a fost prelungit programul de lucru cu publicul cu cel puţin două ore.