80% dintre magazinele online din România sunt vulnerabile la atacurile de tip phishing

Aproximativ 80% dintre magazinele online din România sunt vulnerabile la atacurile de tip phishing, lucru care se transferă, automat, şi către clienţii acestora, potrivit analizei TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software, potrivit Agerpres. 

Potrivit sursei citate, creşterea numărului de tranzacţii cu cardul, avansul pieţei de eCommerce din România, ca urmare a schimbării obiceiurilor de consum în pandemie, dar şi războiul din Ucraina, au determinat creşterea numărului atacurilor de phishing, provocând pierderi importante magazinelor online.

„Cu atât mai mult cu cât comercianţii online din România reacţionează greoi la schimbările rapide din ultima perioadă, platformele acestora sunt vulnerabile la atacurile informatice.”, susţin autorii analizei.

Astfel, 80% dintre magazinele online din România sunt vulnerabile la atacurile de tip phishing, lucru care se transferă, automat, şi către clienţii acestora, potrivit analizei TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software.

„Criminalii cibernetici vor căuta mereu noi căi de a eluda sistemele de protecţie ale magazinelor online. Însă, în acelaşi ritm, evoluează şi softurile de monitorizare şi identificare a scripturilor maliţioase inserate în site. Ne aşteptăm la şi mai multe atacuri de phishing, în perioada următoare, dată fiind situaţia geopolitică şi atacurile din partea hackerilor ruşi, dar şi a celor internaţionali.”, a afirmat Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

Potrivit acestuia, la nivel mondial, pierderile generate de atacurile cibernetice în eCommerce sunt estimate la 20 de miliarde de dolari în 2021, în creştere cu 14% faţă de anul anterior.

El a subliniat că, în contextul actual, magazinele online ar trebui să fie pregătite pentru orice atac de tip phishing, iar managerii să fie conştienţi de consecinţele unui astfel de atac şi să implementeze un protocol clar în cazul atacurilor cibernetice.

În prezent, în România, magazinele online cele mai vulnerabile la atacurile de tip phishing sunt cele care nu au ultimele versiuni de software instalate, fără SSL/HTTPS şi cele care folosesc parole uşor de spart pentru panoul de administrare a comenzilor online.

Cât priveşte investiţiile pentru securizarea business-urilor în faţa atacurilor cibernetice, acestea variază de la câteva sute de euro, la câteva mii de euro, în funcţie de tehnologiile pe care le utilizează magazinele respective, de complexitatea acestora, cu menţiunea că sumele scad dacă strategia de investiţii vizează aici prevenţia, nu intervenţia reactivă.

TARA Interactive oferă o întreagă gamă de servicii de securitate pentru magazinele online – de la consultanţă, audit de securitate, diagnosticarea problemelor, şi remedierea acestora printr-o abordare holistică, ce îmbină tehnologia cu partea umană (educarea publicului pentru a se putea feri, scrierea de mesaje asertive, dar care nu creează panică, explicări, etc.), educarea personalului pentru a identifica fraudele cibernetice.

TARA Interactive este o companie românească inovativă, care contribuie la transformarea digitală a clienţilor săi prin furnizarea de servicii de dezoltare software şi consultanţă care stimulează competitivitatea şi inovaţia. În prezent, TARA Interactive are 50 de angajaţi în birourile din Bucureşti şi Chişinău şi desfăşoară proiecte interanţionale (SUA, Marea Britanie, Europa, România, etc), în domenii precum fintech, sport, consultanţă, transport, logistică, ecommerce şi retail.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare