Ministrul Transporturilor – pe şantierul coridorului feroviar IV Paneuropean: “Antreprenorii se vor plictisi de prezența mea pe șantiere, dar asta-i viața!”

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a aflat joi pe şantierul de infrastructură al coridorului feroviar IV Paneuropean, loturile Coșlariu-Vințu de Jos, Vințu de Jos – Simeria și Simeria – Gurasada.

Potrivit ministrului, stadiul de execuție al celor două tronsoane de cale ferată, Simeria – Vințu de Jos și Vințu de Jos – Coșlariu, este extrem de avansat, şi cuprinde multe lucrări de artă – poduri/podețe, un tunel de 780 de metri lungime, iar tronsoanele vor fi funcționale pentru o viteză de circulație de 160 km/oră pentru persoane și 120 km/oră pentru transportul de marfă.

pod cfrLucrările constau în modernizarea a 56,67 km de cale ferată dublă electrificată și construire a 17,76 km de cale ferată nouă.

Tot în contract s-au modernizat și 15 treceri la nivel de cale ferată, a precizat Cuc.

“Le-aș mulțumi constructorilor care au înțeles să nu întrerupă munca și în lipsa bugetului național s-au mobilizat să-și execute contractele.
Le-am cerut antreprenorilor să fie atenți la durata contractelor, să efectueze lucrări de calitate și să-și respecte subcontractorii români cu care lucrează. Stiu că, de regulă, firmele mari străine nu vin să lucreze în România cu propriile utilaje, ci subcontractează de la firmele românești, de aceea să facă tot posibilul să-i plătească la timp, așa cum sunt dânșii plătiți.

Vreau să am o relație contractuală cu parteneri onești, indiferent de lucrările pe care le execută și să nu urmărească numai obținerea de claim-uri.

tunelAntreprenorii se vor plictisi de prezența mea pe șantiere, dar asta-i viața! Acum trebuie să terminăm loturile de infrastructură, fie rutieră, fie feroviară pe care le avem în execuție.

Vrem cu toții să avem cale ferată rapidă, vrem să avem autostrăzi și de asta mă voi asigura eu, ca ministru, că vom avea în acest mandate”, a precizat Răzvan Cuc pe Facebook.

https://www.facebook.com/razvancuc84/posts/1226111654221895

***

Obiectivele proiectului de modernizare între Simeria și Coșlariu, proiect în lungime de 74,4 km sunt:
• Modernizarea a 56.67 km CF dublă electrificată
• Construirea a 17.76 km CF dublă electrificată
• Modernizarea a 9 stații CF/HM – Coșlariu, Sîntimbru, Barabanț, Alba Iulia, Vințu de Jos, Blandiana, Șibot, Aurel Vlaicu, Orăștie
• Modernizarea (construirea) a 90 poduri/podețe (33 de poduri și 57 de podețe)
cale ferata• construcție tunel – tunel Turdaș (780 m)
• modernizarea a 15 treceri la nivel de cale ferată
În ceea ce privește stadiul de execuție a lucrărilor pe cele 2 loturi, se înregistrează următoarea situație:
• Simeria – Vințu de Jos (41,4 km) – stadiul de execuție este 97%, lucrarea fiind realizată de către Consorțiul Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup. Valoarea contractului este de 1.350.523.773,99 lei fără TVA
• Vințu de Jos – Coșlariu (33 km) – stadiul de execuție este 89%. Lucrarea este realizată de către Impresa Pizzarotti &C S.p.A. Valoarea contractului: 766.924.828,85 lei fără TVA
În ceea ce privește Tronsonul 3: Gurasada – Simeria (40,88 km) stadiul de execuție este de 7,71%.
Constructorul acestui tronson este FCC Construccion SA – ASTALDI SpA – CONVENSA (Contratas y Ventas, S.A.) valoare totală a contractului fiind de 2.636.523.184,68 lei (fără TVA).
Prin acest contract se urmărește realizarea următoarelor obiective:
• modernizarea a 40,88 km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru viteza maximă de 160 km/h
• lucrări de terasamente și consolidări
• construirea a 17 poduri (dintre care 3 peste râul Mureș), 27 de podețe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare
• lucrări civile în 9 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire)
• lucrări de electrificare și energoalimentare
• lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R)

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare