Tăriceanu şi fobia de taximetrie; Ce meserie ar fi fost imposibilă pentru preşedintele Senatului

Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu a mărturisit, într.o postare pe Facebook, că este intimidat, ba chiar ar fi fost speriat de meseria de … şofer de taxi!

„Mărturisesc cu onestitate că una dintre profesiile care m-au intimidat dintotdeauna este cea de șofer de taxi. Mereu în goană de la un client la altul, într-un trafic infernal, pe drumuri de coșmar, obligat să calci des regulile de circulație pentru că ai un client grăbit și nervos, dar și cu gândul că dacă rămâi fără permis, rămâi fără pâine o lună sau trei. Trăind zilnic cu spaima că nu vei face plafonul ca să dai obolul firmei și să-ți rămână și ție ceva să duci acasă… Hotărât lucru, e pâine amară de mâncat în taximetrie. Tocmai de aceea, sunt alături sufletește de șoferii de taxi și le înțeleg nemulțumirea față de rivalii de la UBER; e firesc ca oamenii să își apere ”felia””, a scris Tăriceanu e Facebook.

El consideră că „problema e mai complicată decât pare”.

„Și totuși…Mi-e teamă că problema e mai complicată decât pare, pentru că progresul e nemilos, adesea. În secolul 18, un englez a inventat războiul de țesut cu aburi, iar în următorii 10 ani industria de profil a crescut de peste 10 ori. Numai că țesătorii tradiționali nu au fost prea încântați de concurența mecanizată, iar lupta lor a inclus devastarea halelor industriale și distrugerea mașinilor, în semn de protest. Până într-acolo încât, în scurt timp, britanicii au dat o lege care pedepsea cu moartea pe oricine distrugea vreo mașină industrială. Țesătorii au trebuit să înțeleagă și să se adapteze vremurilor.

La fel cum s-a întâmplat și cu tipografii de la noi după revoluția din decembrie, când presa a introdus sistemele computerizate și o întreagă categorie profesională s-a văzut fără obiectul muncii în scurtă vreme.

taxiLa această oră, taximetria reprezintă o afacere de 108 miliarde de dolari la nivel mondial, partea taximetriei digitale, cum i se mai spune, UBER, Didi, Lyft șamd, fiind de 36 de miliarde de dolari. (…)

Haideți să găsim o formulă în care cele două să fie complementare într-o competiție corectă din care să câștige în primul rând cetățeanul”, a adăugat liderul ALDE.

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare