România, lider în Uniunea Europeană la creșterea vânzărilor cu amănuntul, în luna mai

Volumul comerţului cu amănuntul a rămas nemodificat în zona euro şi a scăzut cu 0,1% în Uniunea Europeană în mai, comparativ cu luna precedentă, când nivelul din zona euro a rămas stabil, iar UE a raportat o creştere de 0,1%, însă România este statul membru UE cu cea mai puternică creştere a vânzărilor cu amănuntul, conform datelor publicate astăzi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

n rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în mai, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în România (3,3%), Portugalia (3,2%) şi Suedia (1,6%).

Cele mai semnificative scăderi au fost în Slovenia (-5,3%), Luxemburg (-4,5%) şi Polonia (-3,7%).

În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un declin de 0,3%, în timp ce vânzările de combustibili auto au crescut cu 0,3%, iar cele de produse non-alimentare nu s-au modificat.

În mai, comparativ cu perioada similară din 2022, volumul comerţului cu amănuntul a scăzut cu 2,9% în zona euro şi cu 3% în Uniunea Europeană.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în mai, comparativ cu perioada similară din 2022, s-a înregistrat în Spania (7,3%), Cipru (6,1%) şi Malta (3,3%).

Cele mai semnificative scăderi au fost în Slovenia (-13,4%), Ungaria (-12,3%) şi Estonia (-9,6%).

România a raportat un avans anual de 3,2% în mai, faţă de un declin de 0,6% luna precedentă.

În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un declin de 3,5%, cele de combustibili auto au scăzut cu 2,5% iar cele de produse non-alimentare au înregistrat un recul de 2,4%.

Sursa: Agerpres

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare