Bestjobs: Numărul românilor în căutare de job crește. Candidații au trimis 1,1 milioane de CV-uri în luna octombrie

Toamna aceasta a început cu număr record de aplicări, după ce tot mai mulți candidați vor să facă o schimbare în carieră și își caută un job care să le asigure un venit stabil și confortabil în actualul context economic. În luna octombrie, candidații activi pe platforma online de recrutare bestjobs au efectuat peste 1,1 milioane de aplicări, marcând astfel un nou record lunar pentru întregul an. În plus, candidații și-au intensificat căutările, fiecare aplicând acum la 8-9 joburi, în medie, semnificativ mai multe decât la începutul anului, când aplicau la 6-7 poziții. Și numărul de CV-uri noi este în creștere, acesta fiind în octombrie cu 15% mai mare decât în luna precedentă. 

Domeniile cu cele mai multe aplicări în luna octombrie au fost Vânzările, Ingineria, IT-ul, Financiar/ Contabilitatea și Call-Center/ BPO. Cu toate acestea, o evoluție considerabilă față de luna septembrie, s-a putut observa în cazul IT-ului, unde volumul aplicărilor a crescut cu 10%, Legal/ Sectorul Public, cu 20%, Marketing, Vânzări și Transporturi, cu 5% fiecare. 

În plus, studenții și candidații entry-level au devenit mult mai activi în luna octombrie pe bestjobs, aplicările lor reprezentând 26% din volumul total, la nivel similar cu începutul verii, când aplicau pentru joburile part-time și sezoniere. 

„Începerea sau revenirea la studii corespunde adesea cu inițierea căutărilor de oportunități profesionale, internship-uri sau joburi part-time, pentru studenții care vor să-și formeze experiență în câmpul muncii sau să-și câștige propriile venituri în perioada facultății. La aceștia, s-a adăugat numărul deja în creștere al românilor care își caută un nou job, într-un context economic complicat. Observăm și că fiecare candidat aplică acum la mai multe joburi, în încercarea de a-l găsi pe cel potrivit”, a spus Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs. 

Mai mult, joburile remote sau cu program flexibil rămân în topul căutărilor candidaților activi pe bestjobs. Ofertele din octombrie pentru astfel de joburi au atras peste 120.000 de aplicări și mai mult de 90.000 de căutări au avut ca subiect expresiile „remote”, „munca la domiciliu”, „munca de la distanță” sau „lucru acasă”. La nivelul ofertei, joburile remote și hibrid reprezintă 15% din totalul joburilor disponibile pe bestjobs. 

Similar, expresia „part-time” a acumulat peste 45.000 de interogări pe platforma bestjobs. Potrivit datelor platformei de recrutare, acest lucru se datorează perioadei în care studenții devin activi în căutarea de noi oportunități, dar și eforturilor angajaților cu normă întreagă de a-și suplimenta veniturile, aceasta fiind o tendință recurentă a ultimului an. 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare