REPER a depus în Parlament o propunere legislativă privind modificarea normelor de preschimbarea permiselor auto

Orice persoană care deține un permis de conducere și trebuie să-l reînnoiască este obligată să aloce mai multe zile pentru această activitate și să petreacă ore bune la ghișeele autorității competente.

Anual obțin permis de conducere în jur de 325.000 persoane, pe lângă cele aproximativ 450.000 de permise de conducere care trebuie reînnoite anual, asta înseamnă aglomerarea activității Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din toată țara și bineînțeles un factor de stres pentru cetățenii care pierd timp stând la cozi pentru a-și depune dosarul.

Deputatul REPER de Bacău, Cristian-Paul Ichim, a inițiat și depus o inițiativă legislativă care vine în sprijinul a peste 3 milioane de cetățeni care au permise de conducere din categoriile AM, A1, A2, A, B, B1 și BE prin creșterea valabilității administrative de la 10 ani la 15 ani. Un alt element important al proiectului este creșterea siguranței rutiere prin scăderea valabilității administrative a permiselor de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, A1, A2, A, B, B1 și BE, deținute de persoane cu vârsta de 70 de ani și peste această vârstă.

”Prelungirea cu încă 5 ani a valabilității permisului de conducere contribuie la reducerea costurilor pentru reînnoire, la eliminarea timpului alocat întocmirii și depunerii dosarului și implicit reducerea aglomerației de la ghișeele autorității responsabile”, a declarat Cristian Ichim, deputat REPER.

Pentru îndeplinirea obiectivelor asumate de România de a reduce cu 50% decesele produse în urma accidentelor rutiere până în 2030 dar și de a reduce la „0” până în 2050 a numărului acestora, considerăm că este necesar ca România să ia toate măsurile necesare, inclusiv modernizarea sistemului de preschimbare a permiselor de conducere.

La nivelul Uniunii Europene sunt multe state care au prelungit valabilitatea administrativă a permiselor de conducere cum ar fi Germania, Franța, Austria, Danemarca, Grecia, Polonia și este timpul ca și România să facă acest pas important pentru îmbunătăți și moderniza cadrul legal, în special din perspectiva consolidării demersurilor de siguranță rutieră.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare