BCR listează la Bursa de Valori Bucureşti o nouă emisiune de obligaţiuni, valoarea tuturor emisiunilor sale de obligaţiuni listate până acum la bursă ridicâdu-se la 8,8 miliarde lei

BCR anunţă că listează la Bursa de Valori Bucureşti o nouă emisiune de obligaţiuni, ridicând astfel la 8,8 miliarde lei valoarea tuturor emisiunilor sale de obligaţiuni listate până acum la bursă, potrivit news.ro.

”O nouă emisiune de obligaţiuni în valoare de 1 miliard de lei, emisă de Banca Comercială Română (BCR), a intrat astăzi la tranzacţionare la Bursa de Valori Bucureşti. BCR29 este a 10-a emisiune de obligaţiuni listată de bancă la bursă, în ultimii 4 ani, valoarea tuturor acestor emsiuni ajungând la 8,8 miliarde de lei. Emisiunea constă în obligaţiuni senior nepreferenţiale, cu o maturitate de 6 ani. Obligaţiunile au primit un rating pe termen lung de BBB+ din partea Fitch şi Baa2 din partea Moody’s”, anunţă banca.

BCR a emis 2.000 de acţiuni cu o valoare nominală de 500,000 RON, cu o dobândă fixă de 7,55%.

„BCR susţine dezvoltarea pieţei locale de capital prin investiţii responsabile, care au impact direct în societate, şi continuă să promoveze educaţia financiară şi investiţională. De altfel, prin lansarea acestei noi emisiuni de obligaţiuni de 1 miliard de lei, readucem în atenţie faptul că piaţa de capital este un instrument important de finanţare pentru economia reală, care sprijină creşterea economică, distribuirea riscului şi stabilitatea financiară”, a menţionat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Emisiunea de obligaţiuni care debutează astăzi la bursă este a 10-a emisiune listată de BCR la BVB în ultimii 4 ani. Prima emisiune de obligaţiuni emisă de BCR a ajuns la maturitate, în prezent fiind tranzacţionate în total 9 emisiuni corporative şi verzi. Cea de-a doua emisiune de obligaţiuni emisă de bancă, în valoare de 600 milioane lei, se tranzacţionează din decembrie 2019 sub simbolul bursier BCR26.

 

În 2021, BCR a listat alte trei emisiuni de obligaţiuni, dintre care una de obligaţiuni verzi, BCR28, BCR28A şi BCR28B. În 2022, BCR a listat pe Piaţa Reglementată a Bursei de Valori Bucureşti 3 emisiuni de obligaţiuni, dintre care prima şi a treia corporative, BCR27 şi BCR28C, în timp ce a doua a fost o emisiune de obligaţiuni verzi, BCR27A. În 2023, BCR a listat, în luna mai, emisiunea de euroobligaţiuni verzi BCR27E, marcând debutul băncii pe pieţele internaţionale de capital. La toate acestea se adaugă emisiunea de obligaţiuni în valoare de 1 miliard de lei care intră astăzi la tranzacţionare.

„De la recordul din anul 2021, când Banca Comercială Română emitea cea mai mare emisiune de obligaţiuni de la acea dată pe piaţa locală, continuând cu debutul băncii în luna mai a acestui an pe pieţele internaţionale, prin listarea primei emisiuni de euroobligaţiuni verzi, emisă de o bancă românească şi până la noua emisiune de obligaţiuni care debutează astăzi la bursă, Banca Comercială Română a demonstrat că este un partener veritabil în dezvoltarea ecosistemului din jurul Bursei de Valori Bucureşti şi, implicit, a economiei României”, a declarat Adrian Tănase, CEO Bursa de Valori Bucureşti.

De asemenea, BCR a mai anunţat marţi că peste 2.000 de români din zonele rurale şi mici urbane au beneficiat de educaţie financiară şi digitală, prin caravana ”Bună ziua, schimbare!”, un demers comun BCR şi Vodafone. Caravana a facilitat accesul locuitorilor la 60 de ateliere de educaţie financiară şi digitală, de care au beneficiat peste 2.000 de români. În ultimele 14 luni, caravana a parcurs peste 5.000 de km, fiind vizitate 14 localităţi din 12 judeţe.

”Caravana „Bună ziua, schimbare!”, o iniţiativă comună a Băncii Comerciale Române şi Vodafone România, în parteneriat cu Omniasig Vienna Insurance Group şi BCR Asigurări de Viaţă VIG, a parcurs peste 5.000 de km în ultimul an, vizitând 14 comunităţi rurale sau mici urbane din regiunile Muntenia, Oltenia, Moldova, Transilvania, Banat şi Crişana. Locuitorii au beneficiat de acces simplificat la servicii şi produse bancare, de asigurări, de telecomunicaţii şi tehnologii inovatoare, precum şi la ateliere de educaţie financiară şi digitală, dedicate inclusiv copiilor lor”, precizează banca.

“Caravana <<Bună ziua, schimbare!>> este un proiect unic în industria financiară din România, un concept lansat din dorinţa de a creşte gradul de incluziune financiară şi tehnologică. A fost un efort comun şi consistent, BCR şi Vodafone, de a merge în mijlocul oamenilor şi de a deschide un dialog despre cum putem sprijini comunităţile să descopere oportunităţile de dezvoltare.

Caravana ne-a oferit ocazia să vedem cu ochii noştri cum educaţia financiară şi digitală pot prinde rădăcini puternice în comunităţile locale din România. Ne bucurăm că există un interes impresionant în aceste comunităţi: peste 2.000 de persoane au participat activ la atelierele noastre de educaţie financiară şi discuţiile despre sănătate financiară. Numărul ridicat şi implicarea autentică a oamenilor ne arată că se poate şi că avem cu cine să construim o Românie inteligentă financiar, pentru a deveni mai prosperi şi mai rezistenţi în faţa provocărilor financiare. Aşa că nu ne oprim aici!”, spune Dana Dima, vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR.

Caravana „Bună ziua, schimbare!” şi-a început traseul prin România în octombrie 2022, cu misiunea de a ajunge în cât mai multe localităţi din ţară. Camionul a oprit, până în prezent, în 14 localităţi: Băleni (Dâmboviţa), Drajna (Prahova), Glodeanu Sărat (Buzău), Brezoi (Vâlcea), Sălişte (Sibiu), Tălmaciu (Sibiu), Băile Felix (Bihor), Ilva Mică (Bistriţa-Năsăud), Marginea (Suceava), Vânători (Neamţ), Săbăoani (Neamţ), Matca (Galaţi), Stâlpeni (Argeş) şi Brezoi (Timiş).

BCR are o reţea de 20 centre de afaceri şi 16 birouri mobile dedicate companiilor şi 319 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 56% sunt unităţi unde operaţiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless). BCR este banca nr.1 în România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR dispunând de o reţea naţională extinsă de ATM-uri şi maşini multifuncţionale – 2.000 de echipamente, şi servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking şi E-commerce.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare