Proiect al Ministerului Educaţiei: Învățământ cu frecvență redusă în școlile primare, gimnaziale și licee

Învățământul obligatoriu, adică preșcolar, primar, gimnazial şi liceal, se va putea face și cu frecvență redusă, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Educației. Astfel, elevii vor participa doar la o parte din cursurile predate în școli, iar în rest vor putea practica studiul individual, consideră ministrul Ligia Deca. Numărul de ore de predare pentru învățământul cu frecvență redusă va fi de jumătate din cel de la învățământul normal, iar absolvenții învățământului obligatoriu cu frecvență vor primi aceleași acte de studii și vor avea aceleași drepturi ca și absolvenții cursurilor cu frecvență zi, scrie national.ro.

Ministrul Educației, Ligia Deca, a decis să extindă învățământul cu frecvență redusă, practicat doar în universități, și la învățământul obligatoriu, adică preșcolar, primar, gimnazial şi liceal. Învățământul cu frecvență redusă implică participarea beneficiarilor primari în spațiul școlar doar la o parte dintre activitățile didactice prevăzute în planurile-cadru de învățământ, mai precis jumătate din  orele alocate învățământului normal, altă parte dintre acestea fiind înlocuită cu activități de studiu individual, în formele şi contextele stabilite de unitatea de învățământ, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Educației.

Această formă de învățământ se adresează persoanelor care au depășit cu mai mult de 3 ani vârsta clasei în învățământul primar, cu mai mult de 4 ani vârsta clasei în învățământul gimnazial, respectiv cu mai mult de 5 ani vârsta clasei în învățământul liceal. Aceste persoane, care au promovat un număr de clase din învățământul preuniversitar obligatoriu, forma cu frecvență, zi sau, respectiv seral, se pot înscrie la forma cu frecvență redusă în clasa imediat următoare celei promovate, pe baza actelor doveditoare (foaia matricolă în original şi adeverință eliberată de școală). Durata învățământului cu frecvență redusă va fi de 5 ani pentru clasa pregătitoare și clasele I-IV, de 4 ani pentru clasele V-VIII și de 5 ani pentru liceu, filiera teoretică.
La finalizarea învățământului obligatoriu cu frecvență redusă, profesorul consilier școlar şi profesorul pentru învățământ primar/dirigintele au obligația să emită câte o recomandare de încadrare într-o formă de învățământ de nivel superior, având caracter de orientare școlară pentru fiecare elev în parte. Absolvenților din învățământul obligatoriu cu frecvență redusă li se poate realiza şi o recomandare sub forma unei orientări vocaționale de încadrare pe piața forței de muncă. Recomandările au caracter consultativ şi sunt incluse în portofoliul educațional.
Evaluarea elevilor din învățământul obligatoriu cu frecvență redusă se va efectua prin examinări orale, scrise şi practice, iar numărul de note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de specialitate, este stabilit de cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare şi de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru. La fiecare disciplină numărul de note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ. Elevii aflați în situație de corigență vor avea cu cel puțin o notă în plus, ultima notă fiind acordată, de regulă, în ultimele trei săptămâni ale anului școlar. Durata probei de evaluare scrisă este de maximum 50 de minute, iar notele acordate elevilor se trec în catalog imediat după încheierea activității de evaluare. Situația școlară se va încheia conform prevederilor de la învățământul cu frecvență zi.
Elevii din învățământul obligatoriu se pot transfera de la o formă de învățământ la alta, astfel: elevii de la învățământul obligatoriu cu frecvență redusă se pot transfera la forma de învățământ cu frecvență zi, după susținerea şi promovarea examenelor de diferență, dacă au media anuală cel puțin 7 la fiecare disciplină de specialitate/modul de studiu, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă, elevii de la învățământul cu frecvență zi se pot transfera la forma de învățământ cu frecvență redusă, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă, iar elevii din clasele terminale ale învățământului liceal se pot transfera de la învățământul cu frecvență zi la învățământul cu frecvență redusă, în anul terminal, în durata vacanțelor școlare, după susținerea, dacă este cazul, a examenelor de diferență. Absolvenții învățământului obligatoriu cu frecvență redusă primesc aceleași acte de studii și au aceleași drepturi ca și absolvenții cursurilor cu frecvență zi, se mai precizează în proiectul de ordin al Ministerului Educației.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare