În urma discuţiilor dintre preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mituleţu-Buică şi ministrul afacerilor interne, Ion-Marcel Vela, pe tema punerii în aplicare a prevederilor Decretului preşedintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă şi a Ordonanţei militare nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19 şi având în vedere solicitările transmise AEP astăzi, 23 martie 2020, de către autorităţile publice locale, preşedintele AEP a decis să le permită acestora accesul în bazele de date din Registrul electoral.
Ca urmare a acestei hotărâri, primarii pot utiliza datele şi informaţiile conţinute în Registrul electoral, la care au acces potrivit legii, pentru a identifica şi a ţine evidenţa persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, conform art. 8 alin. (1) din Ordonanţa militară nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, a informat luni un comunicat al AEP.
“Reamintim că Registrul electoral este un sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare. Registrul electoral este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară. Persoanele autorizate să efectueze operaţiuni în Registrul electoral cuprinzând cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziţie, conform legii”, a precizat AEP.