Deputaţii vor avea vineri o şedinţă de plen online, de la ora 10.00, a decls miercuri Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor.
Conducerea Camerei a decis tot miercuri şi procedura după care va avea loc şedinţa de plen, prima într-o situaţie excepţională, aceasta fiind identică cu cea practicată marţi de senatori.
Conform unui document, aprobat de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor, “în situaţii excepţionale, constatate de către autorităţile abilitate, precum epidemiile, pandemiile, fenomenele naturale extreme, cutremure, actele de terorism şi alte situaţii care fac imposibilă prezenţa deputaţilor la sediul Camerei Deputaţilor, şedinţele Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, ale Comitetului liderilor grupurilor parlamentare, şedinţele comisiilor de specialitate ale Camerei Deputaţilor, precum şi şedinţele plenului Camerei Deputaţilor se pot desfăşura prin mijloace electronice printr-o procedură aprobată de către Biroul permanent al Camerei Deputaţilor”.
Potrivit unei proceduri, deputaţii vor fi apelaţi nominal prin telefon, iar cei care nu răspund vor fi consideraţi „absent”.
Astfel, preşedintele deschide şedinţa de plen şi anunţă ordinea de zi stabilită de Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, şi anunţă apoi titlul proiectului legislativ şi deschiderea secţiunii de dezbateri generale la care pot lua cuvântul cel mult doi reprezentanţi ai fiecărui grup parlamentar anunţaţi în prealabil de către liderul grupului parlamentar respectiv, precum şi reprezentantul deputaţilor neafiliaţi.
- Preşedintele de şedinţă indică numele deputatului care urmează să intre în direct în plen la dezbaterile generale prin convorbire telefonică şi numele deputatului care se pregăteşte, întrucât urmează să fie apelat; lista cu numerele de telefon ale deputaţilor este pusă la dispoziţie de către liderii grupurilor parlamentare.
Preşedintele se şedinţă anunţă finalizarea secţiunii de dezbateri generale şi începerea sesiunii de vot prin apel nominal efectuat telefonic, în referire la art. 124. alin. 1 şi alin. 2 din Regulamentul Camerei Deputaţilor. Secretarul de şedinţă dispune pe rând apelarea telefonică a deputaţilor. Deputatul va intra în conexiune directă cu sala de plen, îşi va spune numele şi prenumele precum şi opţiunea de vot: „pentru”, „contra sau „abţinere”. Secretarul de şedinţă notează opţiunea de vot a fiecărui deputat. La finalul apelului nominal vor fi reapelaţi deputaţii care nu au răspuns la primul apel telefonic. Deputatul care nu va răspunde la cele două apeluri telefonice/nu poate fi contactat va fi considerat absent.
La final, preşedintele anunţă rezultatul votului după numărătoarea voturilor efectuată de secretarul de şedinţă care a realizat apelul nominal.
Pe ordinea de zi vor intra mai multe proiecte aprobate marţi de Senat.
„Pachetul de legi cu măsuri URGENTE, propus de PSD pentru români și firmele românești, intră la vot final:
-Amânarea, la cerere, până la sfârșitul anului a plății ratelor bancare, fără dobânzi și fără penalități;
– Susținerea angajaților firmelor afectate prin plata de către stat a unui șomaj tehnic de 75% din salariu;
–Amânarea obligațiilor de plată a contribuțiilor sociale pentru firmele afectate;
–Amânarea, timp de trei luni, a plăților la utilități (apă, energie, gaze, salubritate, servicii telefonice și de internet, cablu TV) pentru cetățeni;
–Suspendarea plății chiriei pentru sediile de firme afectate;
–Scăderea taxei clawback la 15% pentru medicamentele produse în România”, a precizat PSD pe pagina de Facebook.