Negrescu, despre Strategia națională privind digitalizarea educației: NU conține niciun obiectiv financiar – Ministerul Educației nu știe nici măcar ce costuri implică

Europarlamentarul PSD Victor Negrescu și-a arătat îngrijorarea legată de strategia națională privind digitalizarea educației.

  • Negrescu: ”NU conține niciun obiectiv financiar. Mai mult, Ministerul Educației nu știe nici măcar ce costuri implică și de unde vor veni resursele financiare. Atenție: nici măcar nu au proiecția bugetară pentru anul viitor, cu câteva zile înainte de începerea noului an. Au uitat și că bugetul educației pentru 2020 a fost tăiat la momentul conceperii sale.”

Europarlamentarul român a acuzat ministerul Educației că strategia este de fapt ”un copy-paste din strategia europeană în materie și din raportul Parlamentului European pe care l-am redactat”

”După un lung discurs, plin de generalități și elemente preluate copy-paste din strategia europeană în materie și din raportul Parlamentului European pe care l-am redactat, subsecretarul de stat de la Educație nu și-a asumat niciun termen de implementare și ne informează că nu a discutat cu autoritățile implicate. În intervenția sa, reprezentantul Guvernului recunoaște că sunt mult mai mulți copii fără acces la școala online decât în cifrele comunicate public de Ministerul Educației și astfel că achiziția de tablete este subdimensionată.”, a scris europarlamentarul Victor Negrescu pe facebook.

Redăm mai jos, integral, postarea lui Negrescu de pe facebook:

”Pentru ca procesul de digitalizare a educației să fie eficient și de substanță trebuie o abordare realistă care presupune:
– obiective specifice, plan de implementare și ținte precise;
– o alocare financiară adecvată și resurse financiare clare, începând cu 10% pentru educație din Planul Național de Redresare și Reziliență (din păcate au propus alocarea a doar 3%);
– o abordare transversală care presupune acțiuni și măsuri pe mai multe zone și prin mai multe politici publice;
– o strategie coerentă care presupune de exemplu formarea prealabilă și salarizarea adecvată a personalului responsabil, dotarea logistică a unităților de învățământ, a elevilor/studenților/profesorilor și conectarea la Internet;
📣 Am remarcat în prezentare că nu se vorbește nimic despre abordarea pedagogică, despre protejarea copiilor și evaluarea riscurilor, despre zonele fără curent, izolate sau rurale și se ignoră complet nevoia de a sprijini inovația din România și proiectele de succes deja demarate de diferiți actori relevanți în domeniu.
🎙 Trist a fost și faptul că Ministrul Educației a fugit de întrebările presei și că prezenta strategie nu se știe, dacă și mai ales cum, va fi implementată. Pe parcursul conferinței subsecretarul de stat ne transmite că Ministerul Educației a întârziat din martie până acum procesul de digitalizare, că meseria de casier va dispărea fără să propună soluții și că instituția va face digitalizare chiar și în școlile cu toalete în curte, fără ca această situație să îi preocupe. Tot evenimentul a fost din păcate mai degrabă un eveniment de PR politic, fără să auzim poziția beneficiarilor acestor posibile măsuri.
📚 Dar ca să fim constructivi, mă bucur că au citit documentele la care am lucrat împreună cu instituțiile europene. România are nevoie de un cadru de referință pentru digitalizarea educației, la care putem lucra cu toți împreună, însă pentru asta este nevoie de realism și de capacitate de implementare.”, a mai transmis Negrescu pe facebook.

 

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare