Senatorul Florin Cârciumaru, care este și președintele Comisia pentru administraţie publică şi organizarea teritoriului din Senat, a depus o interpelare scrisă adresată ministrului Transporturilor, Lucian Șova prin care cere măsuri urgente pentru deblocarea lucrărilor mari de infrastructură din Gorj.
În prima parte a interpelării, senatorului Cârciumaru, face referire la faptul că un județ se poate dezvolta numai dacă are o infrastructură rutieră reabilitată și modernizată, infrastructura reprezintând unul dintre cele mai importante puncte în Programul național de guvernare PSD-ALDE.
Chiar dacă liderul PSD, Florin Cârciumaru, în interpelarea sa, spune că, spre deosebire de alte guvernări din ultimii ani, Guvernul PSD-ALDE a alocat sume considerabile pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și feroviare, fonduri de pe urma cărora a beneficiat și județul Gorj, în același timp este îngrijorat de faptul că unele dintre proiectele demarate cu ceva timp în urmă, în Gorj, au întâlnit diferite piedici și blocaje, iar lucrările de reabilitare și modernizare pe cele mai importante artere rutiere din județul nostru fie au fost sistate, fie sunt executate într-un ritm lent, nemaifiind, astfel, respectate graficele inițiale ale proiectelor.
”Stimate domnule ministru Lucian Șova,
Cu toții cunoaștem că, pentru a avea localități sau județe dezvoltate din punct de vedere socio-economic, este nevoie de o infrastructură rutieră reabilitată și modernizată. Infrastructura reprezintă, după cum și dumneavoastră cu siguranță cunoașteți, unul dintre cele mai importante puncte în Programul național de guvernare PSD-ALDE, alături de Sănătate, Educație și Justiție. Spre deosebire de alte guvernări din ultimii ani, Guvernul PSD-ALDE a alocat sume considerabile pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și feroviare, fonduri de pe urma cărora a beneficiat și județul Gorj. Din păcate însă câteva dintre proiectele demarate cu ceva timp în urmă, în Gorj, au întâlnit diferite piedici și blocaje, iar lucrările de reabilitare și modernizare pe cele mai importante artere rutiere din județul nostru fie au fost sistate, fie sunt executate într-un ritm lent, nemaifiind, astfel, respectate graficele inițiale ale proiectelor.”
Măsuri urgente pentru deblocarea lucrărilor mari de infrastructură din Gorj
În continuarea interpelării, liderul PSD prezintă o serie de exemple concrete privind situații îngrijorătoare legate de tot ce însemnă infrastructura rutieră din Gorj, stadiul și problemele apărute.După prezentarea acestor situații senatorul Cârciumaru adresează mai multe întrebări concrete ministrului Transporturilor, Lucian Șova, așteptând răspunsuri la fel de concrete.
Printre subiectele abordate și întrebările adresate de către liderul PSD Gorj enumerăm:
– lucrările de modernizare a sectorului de drum național 66 Bumbești Jiu-Petroșani
– cauzele pentru care nu au debutat nici lucrările de reabilitare a podului peste râul Jiu din apropierea Mănăstirii Lainici
– centrura ocolitoare a reședinței de județ, Tg-Jiu
– lucrări pe DN 67 C Transalpina nu au fost finalizate nici până acum Zonele străbătute de Drumul Regelui (Novaci-Rânca, Obârșia Lotrului, Valea Sebeșului)
– DN 67 D Târgu Jiu-Tismana-Baia de Aramă (Mehedinți)
– DN 67 B Scoarța-Licurici-Târgu Logresti- Drăgășani (Vâlcea)- Pitești (Argeș)
Citește și:
Vă prezentăm în continuare, conținutul interpelării pe care liderul PSD a depus-o la senat adresată direct ministrului Transporturilor, Lucian Șova :
”Astfel de situații se întâlnesc pe mai multe tronsoane de drumuri naționale care traversează Gorjul, traficul fiind îngreunat în anumite localități, circulația devenind aproape imposibilă. De exemplu, lucrările de modernizare a sectorului de drum național 66 Bumbești Jiu- Petroșani se află în pericol de a fi nu finalizate la noul termen stabilit de către firmele constructoare și Compania Națională de Administrare a Infrastructuri Rutiere.
Domnule ministru Lucian Șova, deși proiectul este finalizat pentru realizarea parcării în zona Mănăstirii Lainici (Defileul Jiului), vă rog să-mi spuneți motivul pentru care nu au început lucrările și care sunt cauzele întârzierii acestora?
Care sunt cauzele pentru care nu au debutat nici lucrările de reabilitare a podului peste râul Jiu din apropierea Mănăstirii Lainici? Știați că tergiversarea începerii acestei lucrări afectează și mai mult desfășurarea traficului de mare tonaj pe acest sector de drum național? Camioanele cu gabaritul mai mare de 30 de tone ocolesc Gorjul pentru a putea ajunge județul Hunedoara din cauza restricțiilor de tonaj impuse.
Cât trebuie să mai aștepte conducătorii autor din Gorj și celelalte județe pentru a putea circula în condiții optime pe DN 66 Bumbești-Jiu- Petroșani? Modernizarea tronsonului trebuia finalizată în urmă cu aproape doi ani, Guvernul României angajându-se că asigură finanțarea.
De asemenea, anumite lucrări pe DN 67 C Transalpina nu au fost finalizate nici până acum Zonele străbătute de Drumul Regelui (Novaci-Rânca, Obârșia Lotrului, Valea Sebeșului ) reprezintă unele dintre cele mai mari atracții turistice din țară, mii de turiști tranzitându-le în vacante și weekend-uri.
În aceste condiții, când vor fi reluate lucrările de montare a parapetelor, a plaselor de protecție a versanților și cele de construire a zidurilor de sprijin? Ținând cont de amploarea turismului pe Transalpina, este fezabilă realizarea unei parcări gen esplanadă în zona Pasul Urdelor, cel mai înalt punct al unui drum național din România?
Un alt drum național care așteaptă să fie modernizat este DN 67 D Târgu Jiu-Tismana-Baia de Aramă (Mehedinți). În ce stadiu se află proiectul de finanțare și când preconizați că vor începe lucrările? Modernizarea acestui drum național ar ajuta și mai mult Gorjul să se dezvolte din punct de vedere turistic și de aceea consider că ar trebui să tratăm acest proiect cu maxim interes.
Înainte de a fi ales senator în Parlamentul României, în calitate de primar al municipiului Târgu Jiu am obținut finanțare europeană pentru construirea unei noi centuri ocolitoare a reședinței de județ pentru fluidizarea traficului greu din oraș, investiție care avea să genereze și noi locuri de muncă. Lungimea noii șosele este de 20 de kilometri.
Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul municipiului, cât şi prin vestul acestuia:
– varianta Est (cei mai mulți kilometri de centură ) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) si are o lungime de 14,9 km.
– variant Vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) și Băile Herculane (DN 67D) si are o lungime de 5 kilometri.
În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Centura va fi construită pe drumul Drumul Național 66 care traversează Târgu-Jiul de la Sud la Nord, precum şi pe Drumul Naţional secundar DN 67 D, incident în Nord-Vest.
Din păcate, pe unele segmente din noua centură lucrările bat pasul pe loc din cauza exproprierilor, iar anumite obiective deja executate sunt în pericolul de a se degrada, neexistând continuitate.
Există vreo inițiativă din partea dumneavoastră, domnule ministru, în ceea ce privește susținerea unei Hotărâri de Guvern pentru modificarea cuantumului despăgubirilor pentru imobilele pentru care s-au făcut dezmembrările de teren?
Când va fi posibilă reluarea lucrărilor pe tronsonul de EST, având în vedere că a fost organizată o nouă licitație pentru terasament?
Ce soluție veți găsi pentru rezolvarea problemelor tehnice, în zona Ana Ipătescu, unde taluzul unui pasaj intră în gospodării și proprietarii nu vor mai avea acces la imobile?
Vă amintesc faptul că sunt necesare demersurile privind urgentarea procedurilor de de scoatere din fondul forestier a suprafeței de teren din zona Romanești, Târgu Jiu.
Un alt drum național cu probleme, care tranzitează Gorjul, este DN 67 B Scoarța-Licurici-Târgu Logresti- Drăgășani (Vâlcea)- Pitești (Argeș), despre reabilitarea acestuia discutându-se de mai mult timp, însă execuția nu a fost demarată nici până acum. Vă rog să-mi răspundeți, domnule ministru, dacă Ministerul Transporturilor pe care îl conduceți poate asigura finanțarea și când va fi emis ordinul de începere a lucrărilor, având în vedere că firmele de construcții au fost deja desemnate?
În încheiere aș vrea să vă mai întreb dacă intenționați reintroduceți echipajele de control în trafic la Secțiile de drumuri naționale și județene în vederea evitării supra-tonajului?
Dacă transportatorii de mărfuri divizibile vor continua să circule cu supra-tonaj, drumurile în care Ministerul Transporturilor a investit zeci de milioane de euro se vor degrada, punând în pericol viața celorlalți participanți la trafic.”