Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, a anunțat, în cadrul unei conferințe de presă, noi măsuri menite să digitalizeze administrația publică. În același timp, demitarul a mai spus că măsurile faciliteză și contactul între contribuabili și organul fiscal.
”Îmi propun consolidarea fiscal bugetară. De asemenea digitalizare și sprijinirea investițiilor. Am luat la cunoștință încă din prima zi de anumite proiecte și chiar atunci am decis ca aceste proiecte să fie urcate în transparență decizională și să fie prezentate publicului pentru ca ulterior să fie adoptate.
Sunt măsuri care privesc digitalizarea administrației publice și măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri.
– Implementarea conceptului SAF-T, este un fișier de audit standard pentru schimbul electronic de date contabile de la contribuabil la organul fiscal, într-un format standardizat de date. Este o formă de control simplificată, un schimb de date cu ANAF, prin care eficientizăm această activitate și se va reduce costul conformării.
De asemenea, vom asigura transparență și va crește gradul de încredere între organul fiscal și contribuabil. Acest proiect va intra în testare începând cu 1 septembrie 2021 și va fi operațional sistemul pentru marii contribuabili începând cu 1 ianuarie 2022.
– Obligativitatea înrolării autorităților publice, instituțiilor publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală, în Sistemul Public Informatic al Ministrului Finanțelor și ANAF, numit PatrimVen. Practic, vor intra în acest sistem toate instituțiile publice și Ministerul de Finanțe. Există un avantaj net pentru contribuabili, pentru că sunt situații în care un contribuabil trebuie să ia o adeverință de la ANAF, să o ducă la primărie.
Odată cu implementarea acestui sistem, cele două instituții comunică între ele și își livrează datele de care contribuabilul are nevoie, astfel încât să scutim contribuabilul de drumuri inutile.
Măsura se aplică începând cu data de 1 martie 2022 și contribuie la accelerarea digitalizarea”, a spus Vîlceanu.