Ministrul comunicațiilor și societății informaționale, Alexandru Petrescu, spune că numărul unic 1911 pentru raportarea incidentelor de securitate cibernetică își demonstrează utilitatea și, la numai 5 zile de la operaționalizarea sa, 87 de alerte unice de securitate cibernetică au fost raportate, 25% dintre acestea fiind din București.
„Acestea au fost semnalate de către o unitate spitalicească și restul de persoane fizice.
Practic, media zilnică de incidente unice raportate a crescut de la 3 incidente/zi (înregistrate la nivelul anului 2018) la 17 incidente/zi post lansare număr unic.
Statistic, cele mai numeroase, aproximatix 30% sunt tip fraude (phishing, sextortion, etc), conținut abuziv aproximativ 14% (spam, mesaje comerciale nedorite, etc), alături de alerte privind sisteme compromise (neactualizate, configurate necorespunzător sau neactualizate), încercări automate de spargere a parolelor, furt de informație, precum și un atac de tip ransomware (criptarea datelor de pe hard-disk).
Important de subliniat este faptul că, pe lângă asistentă furnizată propriu-zis în soluționarea incidentelor, informațiile obținute pe bază raportărilor reprezintă elemente foarte valoroase în diagnosticarea tipurilor de incidente cu care se confruntă utilizatorii de tehnologie din România precum și o sursă utilă pentru dezvoltarea de strategii și politici la nivel național. Reamintim că serviciul este disponibil 24/7 persoanelor fizice, juridice și instituțiilor publice.