Ambasada Spaniei lansează prima campanie de promovare a literaturii la metrou

Ambasada Spaniei la Bucureşti, cu sprijinul companiei Metrorex şi al Editurii Polirom, lansează prima campanie de promovare a literaturii în reţeaua de metrou a capitalei, urmând modelul unui binecunoscut şi inedit proiect cultural derulat anual la Madrid.

Începând de astăzi, pe Magistralele 1 şi 3, va intra în circulaţie metroul literaturii spaniole, în interiorul căruia va fi expusă o serie de afişe cu texte literare ilustrate, selectate din operele unor renumiţi scriitori spanioli contemporani.

Campania „Atenţie, se deschid cărţile!”, prima iniţiativă de acest gen din România, îşi propune să promoveze literatura spaniolă în rândul publicului larg, oferindu-le călătorilor ocazia de a experimenta scurte momente de lectură şi trezindu-le, totodată, curiozitatea de a citi ulterior, în întregime, operele respective.

Bucureştenii sunt invitaţi să se bucure de literatura spaniolă într-un spaţiu mai puţin obişnuit, acolo unde liniile de metrou intersectează creaţia literară şi artele vizuale, transformând călătoria cu metroul într-o plimbare imaginară prin lumea cărţilor. Astfel, metroul devine un loc de întâlnire cu literatura, călătorii având posibilitatea de a descoperi sau redescoperi autori, personaje şi opere cu ajutorul textelor ilustrate.

Campania prezintă fragmente din operele unor scriitori spanioli de renume mondial precum Carlos Ruiz ZafĂłn, considerat unul dintre cei mai importanţi autori contemporani şi cel mai citit autor spaniol, după Miguel de Cervantes, Dolores Redondo, Javier Marias sau Milena Busquets.

Afişele sunt cu atât mai atractive cu cât fragmentele selectate sunt însoţite de diverse ilustraţii realizate special pentru această campanie de doi talentaţi artişti din România şi Spania. Este vorba despre românca Evelin Bundur, cofondatoare a festivalului Visual Playground şi spaniolul Fernando Vicente, autor al mai multor ilustraţii create pentru campania literară similară, desfăşurată la Madrid.

În capitala Spaniei, acest proiect a fost iniţiat în 1997 de Asociaţia Editorilor, cu sprijinul Metro de Madrid, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din capitala Spaniei, fiind în prezent una dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite campanii culturale din oraş, care, de peste 20 de ani, reuşeşte să aducă literatura mai aproape de milioanele de persoane care folosesc zilnic acest mijloc de transport.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare