Ana Loredana Predescu (AUR): Părinții și copiii nu trebuie să aleagă între a face sport sau a face școală!

Deputata Ana Loredana Predescu (AUR) spune că părinții și copiii nu trebuie să aleagă între a face sport sau a face școală!

”Tot mai des auzim că ne lipsesc modelele, că nu mai avem lideri în orice domeniu. Însă întotdeauna va exista o Nadia, un Ilie Năstase, un Ivan Patzaichin. Vara aceasta, echipa de fotbal a României ne-a unit pe toți sub tricolor, am trăit un carusel al emoțiilor. Și a fost doar începutul unei veri sportive palpitante. Au urmat Jocurile Olimpice de la Paris unde delegația României a  facut totul pentru a fi printre cei mai buni. David Popovici a fost la înălțime. Aurul olimpic cântărește greu pentru un sportiv care  își dedică  întreaga copilărie visului său. Am strigat cu toții și am strâns din pumni să câștige…. Și Imnul României s-a auzit la  Paris, iar el a fost un adevărat ambasador al nostru, al tuturor, cu  tricolorul pe umeri. Palmele muncite ale canotorilor noștri ne-au demonstrat,  încă o dată, că fără muncă și mult sacrificiu nu obții nimic. Nu am fost scutiți nici de umilință, când gimnastele noastre au fost depunctate și am sperat că se va face dreptate pentru niște copile care nu au făcut altceva decât să muncească zi de zi pentru visul lor. Și s-a facut Dreptate!!! Medalia de bronz a gimnastei Ana Bărbosu cântărește cât una de platină poate… a fost recâștigată cu demnitate. O mână de om ne-a adus argintul la proba de haltere, cine ar fi crezut? Totul este posibil când își dorești cu adevărat. Acești tineri ne-au dovedit că nu există nu pot! Cu sau fără medalii, pentru noi ei au fost cei mai buni, fiindcă la Jocurile Olimpice merg cei mai buni dintre cei buni. Dar cum ajung copiii noștri acolo? Politicienii au fost printre primii care nu conteneau cu mesajele de felicitare, însă a venit ca un boomerang discursul manifest al dublului medaliat David Popovici:

​“Ce aș vrea eu să spun? Că acum mă ascultă toată lumea. Măi, trebuie să facem mai mult sport în țara asta, să meargă mai mulți copii la sport, la înot, trebuie să facă mișcare. Faceți sport! Și presați-i pe politicieni să se investească în sport, în toate sporturile. Pentru că avem o mulțime de oameni talentați care sunt opriți, fie din cauza lipsei fondurilor, fie din cauza lipsei infrastructurii. Trebuie să vorbim despre asta mai mult, pentru că este o problemă reală și este o misiune mult mai importantă decât câteva lungimi de bazin câștigate”, a conchis David Popovici.

​Un discurs manifest, atât de real și poate pentru mulți dintre decidenți deranjant, însă aceasta este starea de fapt pe care o trăiesc toți sportivii români. Lipsa bazelor sportive, puținele ore de sport din programa școlară, lipsa fondurilor alocate cluburilor sportive. Acești sportivi au devenit modele pentru copii și ăsta este un lucru bun, dar ce te faci tu, ca părinte, când nu poți susține financiar antrenamentele copilului?  Sunt copii care încă din clasele primare merg la cluburi sportive pentru pregatire, participă la campionate inter scolare sau pleca in cantonamente de pregatire și necesită invoirea de la orele de curs. Si întervine alta problemă…cum recupereaza copilul orele de la care a lipsit in perioada canonamentelor?

Părinții sunt puși în fața unei alegeri : copilul lor să facă sport sau școală? Si eu am fost pusă ca mama să aleg și am ales școala, vazând zilele de competiții și antrenamete la care Tudor trebuie să lipsească! Deoarece scoala nu oferă  soluții pentru recuperarea orelor!

In calitate  de deputat am depus un amendament la Legea Învățământului Preuniversitar-Plx 253/2023, art 17, alineat 6.

– În  situațiile care țin de activitatea sportivă a preșcolarului/elevului învățământul cu frecvență se poate organiza la domiciliu, în sistem de homeschooling cu prodesori desemnati de unitatea de învățământ la care preșcolarul/elevul este înscris.

– Motivarea – Preșcolarii/ elevii care practica sporturi de performanță sunt nevoiți să lipsească foarte mult de la orele de curs. Nu este suficient faptul că le sunt motivate absențele, deoarece este necesară recuperarea materieipierdute. Acum, acest lucru cade în sarcina părinților, care, prin meditații în privat, încearcă să mențină un echilibru între școală și activitatea sportivă. Din păcatede cele mai multe ori părinții, neavând posibilitațifinanciare, își retrag copiii din activitățile sportive, neputând lua măsuri adecvate de sprijin și compensare a materiei pierdute. Alocarea unor profesori în sistemhomeschooling ar duce la respectarea principiuluiaccesului tuturor copiilor la învățământ gratuit și totodatăar conduce la încurajarea acestora de a practica, în numărcât mai mare, sporturi de performanță.

 

Pentru că în dezbaterile vizând noile legi ale educației propunerea mea a fost repsinsă de dna ministru Ligia Deca, voi  reintroduce pe circuitul parlamentar propunerea  legislativă! Cu atât mai mult cu cât la Senat a fost susținută de  senator Dr.  Streinu Cercel care a introdus-o în dezbatere în Comisia pentru Învățământ din Senat.

În calitatea mea de mama  a doi copii si totodată în calitate de parlamentar al României, voi contiuna demersul meu, voi încerca prin toate mijloacele să vin in ajutorul tuturor parintilor care nu au posibilitați financiare să platesca meditațiile in privat ale prescolarilor/elevi care perticipă la competiții sportive. Sportivii nostri de la Olimpiada mi-au dovedit ca prin perseverență, reușești!

De aveea cred  cu tărie ca impreuna cu toti colegii mei parlamentari vom identifica soluții pentru ca orice tânăr care vrea să  parctice un sport, să  fie la fel de bun elev.

Este îngrijorător că mai mult de trei sferturi (81%) dintre copiii din mediul rural nu participă la activităţi sportive în afara orelor de educaţie fizică de la şcoală, iar 41% dintre părinţi declară că nu pot susţine financiar activităţi sportive organizate/profesioniste, relevă un sondaj al World Vision România.

De asemenea, 56% dintre profesori menţionează lipsa unui spaţiu de antrenament dedicat ca principal element de infrastructură important. În privinţa existenţei bazinelor de înot, 88,5% dintre copii declară că le-ar plăcea să înveţe să înoate, dar aproximativ 30% dintre părinţi spun că nu ştiu unde există cel mai apropiat bazin, iar 41,5% reclamă că cel mai apropiat bazin este la peste 20 km distanţă, mai arată sursa citată. În mediul rural, „infrastructura sportivă şcolară fie lipseşte, fie este foarte învechită, ceea ce face dificilă practicarea activităţilor sportive”, mai arată sursa citată.

De asemenea, World Vision România consideră necesară alocarea de resurse pentru participarea la competiţii sportive şi includerea copiilor şi tinerilor care fac activităţi sportive ca şi categorie specifică a Programului Naţional de Masă Sănătoasă şi investiţia în infrastructura şcolară a liceelor şi şcolilor sportive care să permită implementarea acestui program.

Am să închei printr-un citat tot din discursul lui David Popovici:

​“Nu îmi lipsesc foarte multe acum, dar nu îmi lipsescpentru că am ajuns la acest nivel. Cum am ajuns la acest nivel? Prin munca mea și a celor apropiați mie și a echipei. Însă nu e suficient să-i recompensezi pe cei ca mine care ajung cumvaprin forțele proprii unde sunt eu acum. Trebuie făcut un sistem, să fie o adevărată strategie. Să-i susții pe copii pentru a fi maimulți în locul meu acum, mai mulți sportivi la jocurile olimpiceși să ne bucurăm și mai mulți”, a spus David Popovici.

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare