Ana Loredana Predescu propune reorganizarea poliţiei locale: Se observă că mai toate atribuţiile poliţiei locale le dublează pe cele ale poliţiei naţionale

Ana Loredana Predescu, deputat neafiliat de Brașov, propun reorganizarea poliţiei locale şi stabilirea unor atribuţii specifice, distincte de ale poliţiei naţionale presupune, mai întâi, desfiinţarea poliţiei locale şi preluarea selectivă a personalului de către poliţia naţională (preluarea doar a personalului care îndeplineşte condiţiile legale pentru a face parte din poliţianaţională).

„Dacă se doreşte păstrarea, pentru uzul primarilor, a unei structuri operative însubordinea acestora, ea trebuie să fie mult mai restrânsă şi mai puţin costisitoare ca în prezent, cu atribuţii limitate, clar stabilite şi diferite de ale poliţei naţionale. De exemplu, limitate la pazabunurilor autorităţilor publice locale.

După zeci ani de existenţă pe străzile noastre, Poliţia locală pare să fi reuşit mai degrabă să enerveze opinia publică, în loc să se facă utilă. Diversele gafe comise de agenţii ce par veşnic nişte copii mai palide, dar mai bine plătite, ale poliţiştilor naţionali au dat naştere la tot mai multe semnale în societate cum că e nevoie de o reformă serioasă a acestei instituţii, poate chiar o desfiinţare. Abuzurile sesizate de mile, poate zecile de mii de catre cetateni cu ajutorul petițiilor, chiar in instanțe, au dus la scaderea încrederii populatiei in Politia Națională, tocmai de aceea , artrebui refotmată aceast instituție. Nu pot trece cu vederea abuzurile din pandemie, cand, cu acordul tacit al Min de Interne acesti domni de la locala, imparteau amenzi cu nemiluita: 1 miliard de lei!!!!

Rolul acestor „agenti„ ar fi acela de :

a) ordinea şi liniştea publică, precum şi paza bunurilor;

b) circulaţia pe drumurile publice;

c) disciplina în construcţii şi afişajul stradal;

d) protecţia mediului;

e) activitatea comercială;

f) evidenţa persoanelor;

g) alte domenii stabilite prin lege.”

Se observă că mai toate atribuţiile poliţiei locale le dublează pe cele ale poliţiei naţionale, care sunt prevăzute în art. 26 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române. Fac excepţie atribuţiile poliţiei locale privind paza bunurilor (reglementată prin Legea nr. 333/2003) şi disciplina în construcţii (reglementată prin Legea nr. 50/1991).

Nu pot trece cu vederea abuzurile din pandemie, cand, cu acordul tacit al Min de Interne acesti domni de la locala, imparteau amenzi cu nemiluita: 1 miliard de lei!!!!

Un scenariu posibil: desfiinţare prin înglobare în poliţia naţională, cu bani şi de la primărie

Ineficienţa practică a acestei construcţii teoretice, de subordonare operativă, a condus la opinii, din ce în ce mai numeroase şi la dezbateri organizate de unele publicaţii, în sensul uneisubordonări totale, nu doar operaţionale, şi permanente, nu doar pe durata pandemiei, a poliţieilocale faţă de poliţia naţională. Iar acest obiectiv se poate realiza cel mai simplu prin înglobareapoliţiei locale în poliţia naţională. Înglobare care înseamnă, practic, desfiinţarea poliţie locale.

Desigur, nu tot personalul poliţiei locale va putea fi preluat de poliţia naţională, ci doar acela care îndeplineşte condiţiile legale, inclusiv de vârstă şi pregătire, pentru a putea fi numit în poliţianaţională.

Dacă primarii nu vor putea renunţa la plăcerea de a avea în subordine o unitate  operativă, care să-i salute cu „Să trăiţi!”, restul personalului din poliţia locală, care nu a fost admis în poliţianaţională, va putea participa la un concurs pentru numirea într-o nouă structură locală, de maimici dimensiuni şi mult mai mici costuri decât poliţia locală, care va putea fi înfiinţată în loculpoliţiei locale. Această nouă structură ar urma să aibă atribuţii diferite, bine delimitate de cele ale poliţiei naţionale, atribuţii care s-ar putea rezuma la paza bunurilor pe care primăria (consiliullocal, judeţean etc.) le are în proprietate sau administrare. Aici intră şi parcurile, de exemplu. Asigurarea respectării disciplinei în construcţii ar trebui să fie atributul organelor specializate(inspectoratul teritorial în construcţii), nu al poliţiei locale. De altfel, în cei 10 ani de funcţionarea poliţiei locale, nu pot fi semnalate realizări în materia asigurării disciplinei în construcţii. Dimpotrivă. Noua structură s-ar putea numi Garda administrativă dar şi altfel (oricum, oricedenumire, dar fără „poliţie” în ea) şi ar putea continua buna tradiţie a foştilor gardieni publici, care, cum am arătat mai sus, se ocupau în principal cu paza bunurilor.

După 20 ani de activitate, dacă poliţia locală ar fi desfiinţată, cam puţină lume ar observa sau arregreta.

Este adevărat că în ultimii ani au existat numeroase discuții publice și sesizări legate de activitatea Poliției Locale. Aceste discuții au fost generate, în general, de:

1. Abateri disciplinare: Unele cazuri au vizat comportamentul neprofesional al unor agenți de poliție locală, precum folosirea excesivă a forței, atitudinea arogantă sau chiar acte de corupție.

2. Incălcări ale drepturilor omului: Au existat și situații în care s-au semnalat încălcări ale drepturilor cetățenilor, cum ar fi rețineri ilegale sau percheziții abuzive.

3.  Suprapuneri de competențe: În unele cazuri, s-au semnalat situații în care Poliția Locală și-a depășit atribuțiile, intrând în conflict cu competențele altor instituții (de exemplu, PolițiaNațională).

4.  Lipsa de transparență: Au fost exprimate îngrijorări legate de modul în care unele PolițiiLocale își exercită atribuțiile, precum și de lipsa de informare a publicului cu privire la activitatea lor”, a transmis Predescu.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare