ANALIZĂ/ România a înregistrat o creștere ușoară la vânzarea de mașini noi

România va înregistra în acest an o creştere de doar 0,7% a vânzărilor de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi, respectiv 142.000 de unităţi, dar pe termen mediu va putea depăşi recordul înregistrat în 2019, reiese din raportul Autofacts realizat de PwC în Europa Centrală, pe baza datelor IHS Markit, potrivit Agerpres.

Astfel, conform unui comunicat remis se estimează că vânzările auto de pe piaţa locală vor avansa cu circa 46% până în 2024, comparativ cu acest an, reprezentând cea mai mare creştere dintre cele cinci state analizate în raport: Slovacia (40%), Polonia (20%), Cehia (15,5%) şi Ungaria (15%).

„Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa maşinilor din stoc şi în termenele de livrare extinse chiar şi de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creştere care promiteau un an 2021 bun pentru piaţa auto, impulsionat şi de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans faţă de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, partener, liderul serviciilor pentru industria automotive PwC România.

Raportul Autofacts estimează că Polonia va încheia anul 2021 cu o creştere de 6,5% a vânzărilor auto noi, urmată de Cehia, cu 5,9%, şi Ungaria, cu 1,06%. Singura piaţă pentru care se estimează scădere, de 2,4%, este Slovacia.