ANCOM a lansat în consultare publică proiectul de decizie privind procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Proiectul de decizie stabilește anumite aspecte procedurale menite să contribuie la aplicarea normei naționale elaborate pentru aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale (Regulamentul DSA). Proiectul de decizie urmărește să stabilească procedura de informare a Autorității pe care trebuie să o parcurgă furnizorii de servicii intermediare și, totodată, extinderea aplicării cadrului de reglementare a Deciziei președintelui ANCOM nr. 336/2013 și la furnizorii de servicii intermediare. Procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare Procedura de informare urmărește transparentizarea informațiilor referitoare la furnizorii de servicii intermediare în sprijinul destinatarilor serviciilor. Prevederile procedurii de informare se aplică atât furnizorilor de servicii intermediare existenți la data intrării în vigoare a deciziei, cât și celor care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puțin unul dintre serviciile digitale care se încadrează în categoria serviciilor de „simplă transmitere” („mere conduit”), serviciilor de „stocare în cache” („caching”) sau serviciilor de „găzduire” („hosting”). Astfel, furnizorii de servicii intermediare trebuie ca, în termen de 45 zile de la data începerii oferirii serviciilor sau data intrării în vigoare a deciziei, după caz, să transmită ANCOM, prin completarea corespunzătoare a formularelor din aplicația de raportare pusă la dispoziție de Autoritate, o informare care să conțină date în vederea identificării furnizorului și a comunicării eficiente cu acesta în scopul aplicării normelor legale în vigoare, precum și tipurile de servicii oferite. În vederea transmiterii acestei informări, ca prim pas, fiecare furnizor trebuie să transmită ANCOM un e-mail care să cuprindă cel puțin următoarele date: denumirea furnizorului, codul unic de identificare într-un registru relevant și adresa de poștă electronică de corespondență în relația cu Autoritatea, date necesare creării contului ce urmează a fi utilizat în aplicația de raportare. Ulterior, proiectul de decizie stabilește pașii de urmat pentru transmiterea informării către ANCOM. Transmiterea de către furnizor a e-mailului inițial în vederea creării contului în aplicația de raportare, transmiterea de către ANCOM a credențialelor de acces, precum și transmiterea informării de către furnizor conform normei naționale trebuie realizate în termen de 45 de zile. Modificări ale Deciziei președintelui ANCOM nr. 336/2013 Proiectul de decizie propune, de asemenea, extinderea aplicării cadrului de reglementare instituit prin Decizia președintelui ANCOM nr. 336/2013 și la furnizorii de servicii intermediare, atât pentru a facilita respectarea obligației de informare a furnizorilor prin punerea la dispoziție a mijloacelor electronice de transmitere a informațiilor, cât și pentru posibilitatea verificării și prelucrării automate a documentelor, datelor sau informațiilor transmise de aceștia către Autoritate. Implementarea DSA în România Pentru implementarea prevederilor Regulamentului DSA în România, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării și ANCOM au inițiat un proiect de lege care stabilește măsurile legislative naționale necesare pentru aplicarea dispozițiilor normei europene, act normativ adoptat de Parlament și aflat în procedură de promulgare. Proiectul de act normativ adoptat de Parlament desemnează ANCOM în calitate de coordonator național al serviciilor digitale și îi stabilește, printre altele, atribuții de elaborare și adoptare a legislației secundare necesare aplicării normei primare în România.

Jurnaliștii și cititorii pot nominaliza materiale pentru Premiul Special „Animal Welfare în România” din cadrul celei de-a XIII-a ediții a Premiilor Superscrieri, inițiativă care recunoaște cele mai bune produse jurnalistice ale anului. Nominalizările pot fi făcute de autori sau de cititori până pe 5 aprilie, iar premiul va fi oferit unui material care abordează în profunzime subiecte despre bunăstarea animalelor și felul în care ne raportăm la acestea la nivel instituțional sau de societate.

Acest premiu a fost lansat la ediția a XI-a împreună cu biroul din România al organizației pentru protecția animalelor Humane Society International, pentru a încuraja jurnaliștii să documenteze subiecte care pot genera schimbări, mai ales sistemice, în privința modului în care privim și tratăm animalele.

Nominalizările pot fi făcute în acest formular. Materialul trebuie să fi fost publicat în ultimii doi ani în presa din România. 

Premiul are o valoare de 600 de euro, iar printre exemplele de subiecte care pot fi propuse se numără: situația urșilor, braconajul cinegetic, felul în care intervențiile umane afectează viețuitoarele, folosirea de animale în cercetări științifice și testarea de produse, exploatarea abuzivă a animalelor pentru carnea, pielea sau blana lor, cruzimea față de animale (de exemplu, luptele de câini), politici publice existente sau posibile, exemple de proiecte și inițiative de succes din această tematică.

Primele două ediții ale acestui premiu au fost câștigate de materialele: Ferma ilegală de urși din Arad începută în anii ’90 și tolerată de autorități până azi. Instituțiile statului ridică din umeri: „Nu este responsabilitatea noastră” – Cristina Radu, Vlad Chirea foto (Libertatea)  în 2022 și de seria „Câini de luptă, returnați proprietarilor” – Sorina Noroc, Maria Ilinca Man, Mădălina Vlăsceanu (TVR Cluj) în 2023. 

Înscrierile vor fi jurizate de Andrei Ciurcanu, jurnalist RISE Project & Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP).

„Într-o lume în care suntem asaltați de reportaje, investigații și documentare care vorbesc despre corupție, crimă organizată, conflicte armate și criză financiară, tindem să credem că jurnalismul despre bunăstarea animalelor nu-și găsește locul între prioritățile jurnaliștilor. Ar fi o imensă greșeală să cădem în această capcană. Pentru că nu există nicio oglindă mai fidelă a unei societăți decât felul în care acea societate tratează necuvântătoarele. Aceste ființe au nevoie de ajutor, compasiune, dragoste, bunăstare în aceeași măsură ca și oamenii, dar ele nu știu să-și apere drepturile, devenind astfel victimele corupției, traficului, afacerilor ilegale și relelor tratamente. Schimbarea unei societăți se regăsește în educație și comunicare onestă. Când aceste două deziderate vor fi măcar pe jumătate îndeplinite și când societatea va înțelege că animalele sunt partenerii egali ai homo sapiens sapiens, și nu doar niște produse, atunci vom înțelege că bunăstarea animalelor nu este doar despre necuvântătoare, dar despre noi TOȚI”, a afirmat Andrei Ciurcanu, jurnalist RISE Project & Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) și jurat al Premiului Special Superscrieri “Animal Welfare în România”.

„Premiul oferit de noi reprezintă o recunoaștere a eforturilor depuse de jurnaliștii români în explorarea aspectelor legate de bunăstarea animalelor. Este important să înțelegem ce înseamnă bunăstarea animalelor. Este o unitate de măsură a decenței noastre: le condamnăm la o viață de suferință și abuz sau înțelegem că avem puterea și responsabilitatea să le oferim o viață demnă, în care le respectăm nevoile și împărțim această lume cu ele, așa cum este normal și natural să fie. Acest premiu este o inițiativă menită să aducă în prim planul discuțiilor tema animalelor și să atragă atenția asupra faptelor noaste și a condiției animalelor din România”, a declarat Andreea Roseti, directorul Humane Society International Europe pentru România. 

Tema Superscrieri din acest an este „Cum dă presa de bani, nu doar de urma lor”, subiectul finanțării presei fiind esențial atât în România, cât și la nivel mondial. 

Nominalizații ediției vor fi anunțați în luna aprilie, iar la Gala Superscrieri din luna mai vor fi anunțați câștigătorii pentru cele nouă categorii de concurs: Investigație, Reportaj, Opinie, Debut jurnalistic, Presă locală, Audio/podcast, TV&Video-jurnalism, Fotografia anului în media, Civic Influencers.

În plus, vor fi acordate premii speciale pentru „Superscrierea Anului” și „Superscrierea Cititorilor”, „Premiul Juriului” și „Animal Welfare în România”, precum și premii onorifice.

Mai multe detalii despre ediție și înscrieri sunt disponibile pe pagina: https://www.ffff.ro/superscrieri/premiile-superscrieri-editia-xiii/.

Premiile Superscrieri reprezintă o inițiativă independentă lansată în 2011 de Fundația Friends for Friends si peste posibilă doar cu sprijinul unor companii care își asumă susținerea unei prese de calitate, precum partenerii de creștere Bitdefender, Kaufland România, BRD – Groupe Société Générale, FAN Courier, împreună cu susținerea sponsorilor de categorie: Ethical Media Alliance, Povestela, Humane Society International – Europe, DiFine PR, PPC Energy Services.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare