Andrei Guşă: „Încă de săptămâna trecută, românii au tras o concluzie amară despre alegerile prezidențiale, anume că au fost deja fraudate, prin execuția la CCR – profund nedemocratică – a candidaturii Dianei Șoșoacă, poate singurul politician român care mai reușește să entuziasmeze masele. S-a înțeles faptul că românii nu mai sunt stăpânii propriului lor viitor și că în acest moment sunt vasali fără scăpare a NATO și UE, două instituiții al căror viitor este cel puțin sumbru”

„Încă de săptămâna trecută, românii au tras o concluzie amară despre alegerile prezidențiale, și anume că acestea au fost deja fraudate, prin execuția la CCR – profund nedemocratică – a candidaturii Dianei Șoșoacă, poate singurul politician român care mai reușește să entuziasmeze masele. S-a înțeles faptul că românii nu mai sunt stăpânii propriului lor viitor și că în acest moment sunt vasali fără scăpare a NATO și UE, două instituiții al căror viitor este cel puțin sumbru. În ciuda acestei paradigme înfricoșătoare în care trăim, românii vor merge totuși la vot în data de 24 noiembrie și vor vota pentru următorul președinte”, scrie, pe solidnews.ro, consultantul politic Andrei Guşă.

„În acest moment, există cel puțin cinci întrebări esențiale pe care trebuie să ni le punem:

  1. Reușește Marcel Ciolacu să își revină din seria de croșee pe care o încasează?

Marcel Ciolacu, până acum o săptămână favorit autoritar al primului tur, este lovit din toate părțile. Iar aceste lovituri au început cam repede, cu 6 săptămâni înainte de primul tur. Ceea ce înseamnă că Ciolacu are timp „să meargă în cap”. Scandalul execuției Dianei Șoșoacă la CCR, acolo unde judecătorii propuși de PSD au votat o decizie profund nedemocratică, a reaprins sentimentul anti-PSD până atunci latent, respectiv l-a situat pe Ciolacu în postura de dictator. La câteva zile distanță a fost amorsat și scandalul Nordis, acolo unde Marcel Ciolacu în particular și PSD-ul în general sunt loviți în plin. Reacția populației a fost una clară, Marcel Ciolacu a fost huiduit cu poftă de întregul public de pe stadionul „Ilie Oană” în acest sfârșit de săptămână, deși el, culmea, se consideră mare suporter de fotbal, deci familiarizat cu publicul de stadion. Va reuși Marcel Ciolacu să-și revină din pumni? Se vor opri atacurile împotriva lui aici, sau este doar începutul unui proces lung și dureros, care se va lăsa cu mari daune? Dacă ultimul caz se va adeveri, principalul beneficiar va fi Mircea Geoană, cel care va grebla voturile pesediștilor care nu-l vor mai agrea pe Marcel Ciolacu.

  1. Câștigă ceva George Simion din execuția Dianei Șoșoacă? Dar cât pierde din „suspiciunea rezonabilă” de înțelegere subterană cu Marcel Ciolacu?

Diana Șoșoacă a declarat răspicat că nu își cedează nimănui voturile, mai cu seamă nu lui George Simion. Totuși, este previzibil că după ce votanții Dianei Șoșoacă se vor fi resemnat în privința execuției favoritei lor, o mică parte dintre aceștia se vor orienta înspre George Simion, întrucât nu mai există alți votanți suveraniști (cel puțin la nivel declarativ) cu șanse. Acesta a fost și calculul lui Marcel Ciolacu, eliminarea Dianei Șoșoacă în favoarea lui George Simion, acesta fiind cel mai accesibil adversar pentru turul II. Problema care se pune este că votanții lui Simion sunt anti-PSD, însăși Simion având un mesaj vehement anti-social-democrați pe tot parcursul carierei lui politice. Iar acum, o mare „suspiciune rezonabilă” planează asupra faptului că Simion ar fi bătut palma cu Ciolacu. În aceste condiții, rămâne de văzut în ce măsura își va pierde Simion nucleul de votanți anti-PSD, care se simt trădați de acest blat.

  1. Reușește Nicolae Ciucă să se apropie de scorul partidului?

Cele mai optimiste sondaje REALE îl situează pe Nicolae Ciucă undeva la 12%. Va reuși Nicolae Ciucă să creeze anumite situații spectaculoase în viitorul apropiat, prin care să reușească să se apropie de scorul partidului? Dacă nu, cu cine vor vota PNL-iștii nehotărâți în primul tur? Cel mai probabil cu candidații independenți, Mircea Geoană și Cristian Diaconescu, respectiv cu Elena Lasconi.

  1. Are Elena Lasconi vreun as în mânecă?

Este posibil, având în vedere rădăcinile securistoide – deținătoare de secrete – ale USR-ului. I-ar folosi însă la ceva? Greu de crezut, având în vedere CV-ul subțire și slaba prezență scenică din cadrul precampaniei. Statul cu „fundul în două luntrii” – vrem și LGBT-ism dar mergem și în pelerinaj -, o pot determina pe Lasconi să piardă voturile progresiștilor reali, deja destul de numeroși în marile orașe – pe cel al credincioșilor nu îl poate obține oricum. Lipsa de solidarizare cu Diana Șoșoacă în urma abuzului suferit de către aceasta, care denotă falsitatea curentului feminist, atât de girat de progresiștii Elenei Lasconi, îi poate fi fatal în ceea ce privește obținerea votului feminin.

  1. Cât va reuși Mircea Geoană să crească pe fondul viitoarelor scandaluri cu iz penal care vor lovi PSD, PNL, AUR și (posibil) USR?

 Devine din ce în ce mai evident că Mircea Geoană ia o opțiune serioasă pentru turul al II-lea. Tocmai de aceea a fost executată intoxicația mass-media ordonată de PSD, cum că Geoană ar fi simpatizant ar Rusiei. Prin care pesediștii, culmea, au reușit mai degrabă să producă daune NATO decât lui Geoană – totuși, să acuzi NATO că ar avea oameni infiltrați de Rusia la vârf este foarte grav. Cu siguranță vor mai exista atacuri la adresa lui Mircea Geoană, și fondate și nefondate. Chestiunea este că românii îi cunosc deja bubele lui Mircea Geoană, care este o prezență veche în spațiul public, respectiv care a mai candidat la prezidențiale. Ce nu cunosc românii sunt scandalurile cu iz penal care sunt pe țeavă și vor viza marile partide – PSD, PNL, AUR, și (posibil) USR. Iar acestea nu vor fi amorsate doar de către adversarii politici, ci și de jocurile de putere din interiorul partidelor, în contextul iminenței alegerilor. Iar cei care vor avea de suferit dpdv electoral vor fi, evident, liderii acestor partide. Rămâne de văzut cât va putea Mircea Geoană să crească în contextul acestor scandaluri, prin postura sa de independent”, scrie Andrei Guşă.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare