Andrei Guşă: “Ministerul Adevărului” s-a deconspirat, ține de români să îl taxeze!

„FREEDOM HOUSE și PressHub au publicat un studiu extins, orientat împotriva Clubului de Gândire GOLD, a Clubului de Presă și a Radio Gold FM, acuzând că aceste entități media ar fi „extensii ale Moscovei în România, care împing propaganda în teritoriu”. În emisiunea „Dincolo de propagandă” de la Radio Gold FM, Andrei Gușă a dezmințit acuzațiile și a anunțat publicul că va lua măsuri pentru protejarea imaginii Radio Gold FM”, scrie, pe solidnews.ro, consultantul politic Andrei Guşă.

„Publicațiile amintite, deținute și coordonate de americani, aduc entităților GOLD acuze nefondate, care nu sunt susținute de argumente solide, etichetând membrii Clubului de Gândire GOLD și ai Clubului de Presă ca fiind putiniști și goarne ale propagandei rusești:

După nevoi, „Clubul” sau „Grupul de gândire GOLD” inventează alte extinderi. Prin februarie 2023 pretindea că a înființat un așa-numit Institut Gold, iar mai târziu, atunci când candidaturile tot mai fanteziste ale lui Cozmin Gușă, la primăria Capitalei sau la președinția României, o cereau, anunța că dezvoltă „Mișcarea Gold”.

„Institutul Gold” nu are o existență instituțională autonomă. Câteva articole ale acelorași colaboratori sunt etichetate ca „analiză pentru Institutul Gold” și cam atât. „Analizele” sunt axate fără excepție pe o agendă pro-Kremlin. Inițial, ambițiile afișate într-un articol publicat în februarie 2023 erau să investigheze sub autoritatea acestui „institut” „societatea românească, nevoile ei, în funcție de prioritățile statului român pe termen scurt, mediu și lung, raportate la interesul național, dar și la conjunctura externă, fără a pune carul înaintea boilor” și să identifice potențiali candidați pentru președinție.

Practic, sub denumiri hiperbolizate dar fără conținut real în afara unor simple articole de opinie, grupul încearcă să-și crească vizibilitatea și anvergura, creând impresia unor acțiuni ample, serioase și credibile. În SUA există The GOLD Institute for International Strategy cu sediul la Washington, fără nicio atingere cu pretinsul „Institut Gold” dâmbovițean.

Se adaugă la instrumentarul necesar pentru o propagandă eficientă și larg distribuită Noul Club de Presă, înregistrat oficial cu acest nume, dar lansat în 3 mai 2023 sub numele de Clubul de Presă. Așezat prin impostură pe notorietatea Clubului Român de Presă, clubul pretinde că reprezintă peste 700 de jurnaliști și 70 de case de presă. Cifrele sunt discutabile, așa cum am arătat aici.

Singurele argumente aduse de PressHub ar fi opinia occidentală neargumentată sau sancțiunile primite de Radio Gold FM din partea CNA, sancțiuni pentru care au fost intentate procese, câștigate de deținătorii trustului Gold. Publicația PressHub este finanțată de Global Focus Centre, prin programul de burse jurnalistice în sprijinul demersului anti-dezinformare din media și social media. Cu alte cuvinte, Global Focus Centre pretinde că ar deține informațiile corecte pe orice temă și că stăpânește adevărul absolut, calitate în baza căreia poate lupta anti-dezinformare.

Global Focus Centre pozează în Ministerul Adevărului și reprezintă pozițiile oficiale, girate de Ambasada SUA și de actuala administrație prezidențială a SUA. Cei de la Global Focus Centre au fost, practic, mandatați să combată dezinformarea, iar prin acest studiu, orientat împotriva Clubului de Gândire GOLD și a Clubului de Presă, Ministerul Adevărului s-a deconspirat. În virtutea dreptului la imagine, pe care îl are entitatea Gold FM, îi voi da în judecată, pentru că îmi aduc daune reputaționale și de imagine”, a declarat Andrei Gușă.

Și Adrian Severin a luat poziție în acest scandal, susținând Clubul de Gândire GOLD:

Autorii, chipurile independenți, dar remunerați prin așa zise burse, folosiți de așa zisele ONG-uri amintite, la origine finanțate din SUA, cer, dând ca exemplu “buna practică” a altor guverne (nenumite), în contrast cu presupusa toleranță a guvernului român, nici mai mult nici mai puțin decât interzicerea, prin decizii administrative (la fel ca în regimurile totalitare), instituțiilor media care permit punerea în circulație de informații și opinii contrare celor ale taberei guvernamentale euro-atlantice (se aduc acuzații în acest sens posturilor Gold FM, Realitatea Tv, România Tv), luate ca a priori corecte, ceea ce înseamnă, de fapt, incitarea publică la încălcarea drepturilor constituționale referitoare la libertatea de conștiință, libertatea de exprimare și libertatea presei, și acuză de “putinism” și de colportare a tezelor rusești, Clubul de Presă Gold, Grupul de gândire liberă Gold, Universitatea de vară de la Izvoru Mureșului etc., fără a demonstra că pozițiile în discuție sunt false, eronate sau / și deliberat favorabile uneia dintre părțile în conflict, fiind suficient că ele nu servesc acreditării poziției, fie ea și mincinoasă, celeilalte părți; în același timp și din aceeași răsuflare, se procedează la diseminarea în societatea românească a narativelor produse în laboratoarele propagandistice ale unor state membre NATO și UE, al căror adevăr sau justețe nu se probează prin nimic, potrivit cărora războiul din Ucraina ar fi fost neprovocat, imprevizibil și inevitabil, de victoria Ucrainei depinde securitatea și democrația României, iar implicarea României în război, fie și deocamdată doar indirectă, este legitimă și necesară, războiul fiind conform intereselor sale iar nu împotriva lor sau conform intereselor unor puteri occidentale care nu coincid cu interesele vitale românești. Cu alte cuvinte, cu o virulență fără precedent (probabil cu atât mai mare cu cât înfrângerea Occidentului colectiv pe frontul ucrainean se conturează tot mai precis), se procedează la a convinge prin dezinformare poporul român să accepte și chiar să susțină implicarea României într-un război care nu este al ei și pe care există riscul imens să îl piardă (mai ales în condițiile în care puterile euro-atlantice nici nu se angajează plenar în luptă și nu procedează în mod concret de o manieră aptă, dacă nu a asigura victoria, cel puțin a minimiza efectele înfrângerii)”, arată solidnews.ro.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare