ANUNȚ IMPORTANT / Producătorii auto vor investi cel puțin 90 de miliarde de dolari în vehiculele electrice

Planul companiei Ford Motor Company de a-și dubla cheltuielile pentru vehicule electrificate face parte dintr-un tsunami de investiții în baterii și mașini electrice de către producătorii mondiali, care acum totalizează 90 de miliarde de dolari și continuă să crească.

Analiza Reuters Newsagency arată că banii se varsă într-un sector mic, care reprezintă mai puțin de un procent din cele 90 de milioane de vehicule vândute în fiecare an și unde Tesla de la Elon Musk, cu vânzări de numai trei modele în valoare de puțin peste 100.000 de vehicule în 2017, a fost un jucător dominant.
Cu cei mai importanți producători de automobile din lume, care vor să introducă zeci de modele electrice și hibride pe benzină noi în următorii cinci ani, mulți dintre ei din China, directorii continuă să întrebe: Cine va cumpăra toate aceste vehicule?

„Suntem cu toții”, a declarat președintele Ford Motor Executive, Bill Ford Jr, pentru investiția companiei în valoare de 11 miliarde de dolari, anunțată la Salonul Internațional Auto de Expoziții din America de Nord din Detroit.
„Singura întrebare este, vor fi clienții acolo cu noi?”

„Tesla se confruntă cu o concurență reală”, a declarat Mike Jackson, directorul executiv al AutoNation, cel mai mare lanț de comerț cu amănuntul al vehiculelor din Statele Unite.
Până în 2030, domnul Jackson a declarat că se așteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte 15-20% din vânzările de vehicule noi în SUA.
Reuters raportează că investițiile în vehicule electrificate anunțate până în prezent includ cel puțin 19 miliarde de dolari SUA de către producătorii de automobile din SUA, 21 de miliarde de dolari în China și 52 de miliarde de dolari în Germania.
Cu toate acestea, directorii de mașini americani și germani au declarat în interviuri pe marginea show-ului de la Detroit că cea mai mare parte a acestor investiții este destinată Chinei, unde guvernul a adoptat cotele escaladării vehiculelor electrice începând din 2019.
Producătorii de mașini principale reacționează, în parte, la presiunea autorităților de reglementare din Europa și California de a reduce emisiile de carbon din combustibilii fosili.
Aceștia sunt sub presiune și din succesul lui Tesla în crearea sedanelor electrice și SUV-urilor care îi inspiră pe potențialii proprietari să inunde compania cu comenzi.

Daimler a declarat că va cheltui cel puțin 11,7 miliarde de dolari pentru a introduce 10 modele electrice pure și 40 de modele hibride și că intenționează să electrifice întreaga sa gamă de vehicule, de la mini-compact la camioanele grele.

Cea mai mare investiție unică vine de la Volkswagen, care intenționează să cheltuiască 40 miliarde de dolari până în 2030 pentru a construi versiuni electrificate ale modelelor sale globale de 300 plus.
În SUA, General Motors a subliniat planurile de a introduce până în 2023 20 de noi vehicule electrice pentru baterii și pile de combustie, majoritatea construite pe o nouă platformă modulară dedicată, care va fi introdusă în 2021.
Directorul executiv al GM, Mary Barra, nu a spus cât de mult va construi constructorul auto pe vehiculele electrice.
O mare parte din investiții vor fi făcute în China, unde marca GM a Cadillac va ajuta la lansarea mai agresivă a companiei în vehicule electrice, potrivit președintelui Cadillac, Johan de Nysschen.

ecopolitic.ro/Reuters, Carbon Market

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare