Circulaţia pe autostrada Lugoj-Deva va fi deschisă la sfârşitul lunii iulie, cu excepţia secţiunii E de pe lotul 2, unde vor fi construite ecoductele pentru mamifere mari, acest tronson fiind ridicat pe SEAP pentru execuţie şi proiectare, a declarat joi, la Deva, pe şantierul autostrăzii A1, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
„Am discutat cu constructorul (lotului 4, n.red.) care m-a asigurat că la sfârşitul lunii iulie va fi finalizat acest lot şi va putea fi dat în trafic.
Bineînţeles, există un singur amendament şi aici aş vrea să nu fie interpretat greşit.
Dacă vor continua ploile în ritmul în care au fost în ultima perioadă, adică peste 35 de zile de ploaie, bineînţeles că va avea o problemă, un pic, să avanseze, să aibă un ritm atât de benefic cum îl are acum, când e soare şi poate lucra”, a transmis ministrul Răzvan Cuc.
El a adăugat că şi lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva va fi gata, fapt care le va permite şoferilor să poată rula pe autostradă de la Nădlac la Sibiu, cu excepţia zonei de ecoducte, în lungime de 8,75 km. Traficul va fi deschis simultan pe ambele loturi, 3 şi 4, a precizat ministrul Cuc.
„Din iulie se va circula, când vom deschide ambele loturi. Probabil că cei de la Comsa (constructorul lotului 3, n.red.) vor termina un pic mai devreme, dar vom deschide concomitent traficul pe ambele loturi, că nu are sens să mai facem descărcări”, a arătat ministrul Transporturilor.
Răzvan Cuc a mai spus că în cazul ecoductelor pentru mamifere mari trebuie respectate condiţiile de mediu şi cerinţele europene.
Vă prezentăm postarea integrală de pe facebook a ministrului Cuc în legătură cu verificarea stadiului lucrărilor la Autostrada Sebeș –Turda Loturile 1 și 2 și la Autostrada Lugoj – Deva, Loturile 3 și 4:
”Loturile Autostrăzilor Sebeș – Turda și Lugoj – Deva, între mulțumire și dezamăgire
Dacă vremea mi-a permis, am reluat vizitele pe șantierele de autostrada și am verificat stadiul lucrărilor la Autostrada Sebeș –Turda Loturile 1 și 2 și la Autostrada Lugoj – Deva, Loturile 3 și 4.
În cazul lucrărilor la Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda sunt mulțumit de mobilizarea antreprenorului. Deşi acest tronson, când am început eu mandatul, în 2017, era mult întârziat, iată că acum reuşeşte să depăşească ca stadiu fizic cel de al doilea lot, unde lucrează firma din Grecia, astfel că avem propriu-zis 70%. Constructorul şi-a asumat că va finaliza până la sfârşitul anului lotul de autostradă. Lotul 1 este în grafic, felicitări constructorului, a lucrat la structuri, are toate materialele necesare ca să termine toate structurile, tot ce are nevoie ca şi construcţii metalice.
- În cazul Lotului 2, la momentul efectuării vizitei am constatat un număr redus al utilajelor pe șantier. Eu cred că a trecut partea cu bătaia de joc vis-a-vis de români.
Cred că au confundat lucrarea la autostradă cu lucrarea la un drum național. Trebuie să știe că au contractată o lucrare la o autostradă. Le-am cerut să se mobilizeze. Văd că n-au făcut-o Sfatul meu, ca să-și mențină contractul, este următorul: în două săptămâni să se ducă să caute antreprenori serioși cu care să încheie contracte, pe care să le declare la CNAIR, pentru ca CNAIR să poată să plătească subcontractanți românii pe care îi vor lua (și nu la prețuri derizorii) ca să finalizeze lucrarea până la sfârșitul anului. Dacă actele nu le văd la CNAIR făcute până la sfârșitul lunii, solicit rezilierea contractului
- Vizita de lucru am continuat-o pe loturile 3 și 4 din autostrada Lugoj-Deva. Prima oprire am făcut-o la lotul 4, unde știți foarte bine că avem un antreprenor român, un antreprenor care s-a mobilizat la maximum.
Condițiile meteo au fost neprielnice, dar acum că a prins o rază de soare a lucrat cât s-a putut, să avanseze la consolidarea versantului. L-am felicitat pe constructor pentru modul în care a realizat o lucrare de un asemenea grad de complexitate și de anvergură. Am discutat cu constructorul, care m-a asigurat că la sfârșitul lunii iulie va fi finalizat acest proiect și va putea fi dat în trafic. Asta cu un singur amendament, și aș vrea să nu fiu interpretat greșit: dacă vor continua ploile în ritmul în care au fost în ultima perioadă, adică peste 35 de zile de ploi, bineînțeles că va avea o problemă.
Vizitele pe șantiere vor continua iar cei care nu au înțeles mesajul românilor că nu mai este timp pentru amânări, trebuie să se pregătească de rezilierea contractelor. Statul prin Ministerul Transporturilor și CNAIR este un partener serios și cerem antreprenorilor să ne respecte, să realizeze lucrările în termen și cu respectarea standardelor de calitate.”
Sursa: Antena3, Agerpres