Aproape 3 milioane de euro, cea mai mare despăgubire achitată în 2021 unei companii, în urma unui incendiu

Cea mai mare despăgubire plătită anul trecut în baza unei asigurări de bunuri şi proprietăţi destinate companiilor a fost de peste 2,8 milioane de euro, ca urmare a producerii unui incendiu, rezultă dintr-o analiză efectuată în rândul companiilor de asigurări membre ale Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).

Potrivit UNSAR, incendiul este, de altfel, riscul cu cel mai mare impact asupra companiilor asigurate din România. Anul trecut, 69% dintre cele mai mari 50 de despăgubiri achitate persoanelor juridice de societăţile de asigurare au fost pentru acoperirea daunelor cauzate de incendii.

De asemenea, incendiul se numără printre cele mai frecvente cinci riscuri produse anul trecut pentru care companiile au primit despăgubiri în baza asigurărilor de bunuri şi proprietăţi. În acest top se regăsesc inundaţiile provocate de avarii ale instalaţiilor de apă, canal sau provenite de la vecini, avariile accidentale la utilaje şi echipamente, fenomenele naturale (furtună, grindină), incendiile şi furtul/vandalismul.

„Indiferent că vorbim despre riscuri care au o frecvenţă mai mare de producere sau care pot avea un impact financiar important asupra unei afaceri, acestea pot fi acoperite de asigurări special dezvoltate pentru companii. Cu toţii ne dorim un mediu de afaceri cât mai solid, favorabil dezvoltării şi diversificării investiţiilor, iar existenţa unui plan #BusinessSOS dedicat specificului fiecărei afaceri în parte poate reprezenta o soluţie de sprijin în acest sens. Mulţumim încă o dată tuturor celor 17 instituţii şi organizaţii care s-au alăturat demersului nostru pentru antreprenori mai informaţi”, a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.

Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, UNSAR a lansat recent a doua ediţie a planului #BusinessSOS, realizată cu sprijinul instituţional pentru educaţie financiară din partea ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară şi susţinută de BVB – Bursa de Valori Bucureşti. Acest demers aduce mai multe informaţii cu privire la asigurările de bunuri şi proprietăţi, răspunderi civile, asigurări pentru riscuri financiare, dar şi riscuri cibernetice.

„Roadmap-ul #BusinessSOS este dedicat antreprenorilor care doresc să se informeze cu privire la soluţiile care pot oferi continuitate afacerii lor. Indiferent de stadiul de dezvoltare al unui business, asigurările pot fi un partener important în evoluţia acestuia”, a precizat Alexandru Ciuncan, director general UNSAR.

#BusinessSOS este susţinut de următoarele organizaţii şi instituţii: AAFBR – Asociaţia Analiştilor Financiar-Bancari din România, APAPR – Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România, APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, ARA – Asociaţia Română de Actuariat, ARTS – Asociaţia Română pentru Tehnica de Securitate, ARB – Asociaţia Română a Băncilor, CCIFER – Camera Franceză de Comerţ şi Industrie în România, CCIpR – Camera de Comerţ Italiană pentru România, FGA – Fondul de Garantare a Asiguraţilor, FSAB – Federaţia Sindicatelor din Asigurări şi Bănci, ISF – Institutul de Studii Financiare, PIAR- Patronatul Industriei Asigurărilor din România, PRBAR – Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare – Reasigurare, RBL – Romanian Business Leaders şi UNSICAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări.

Înfiinţată în 1994, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 90% din piaţa locală de asigurări.

Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea şi reprezentarea intereselor asigurătorilor şi reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activităţii de asigurări în România şi a dezvoltării durabile a industriei de profil pe plan intern şi internaţional.

Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federaţiei Asigurătorilor şi Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare