ASF: Creștere de aproape 26% a celor care vor să afle la ce fond de pensie cotizează

sursa foto: Unsplash

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a înregistrat, în primul semestru al acestui an, 32.826 de solicitări unice în aplicaţia „Află la ce fond de pensii eşti!”, în creştere cu aproximativ 26% comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Această evoluţie reflectă, pe de-o parte, interesul în creştere al participanţilor faţă de sistemul fondurilor de pensii administrate privat, denumit generic Pilonul II, iar pe de altă parte evidenţiază utilitatea acestei aplicaţii, pusă la dispoziţia consumatorilor pe www.asfromania.ro, prin intermediul căreia participanţii pot identifica fondul de pensii la care contribuie.

În intervalul de referinţă menţionat a fost constatată a scădere cu aproape 60% a numărului de interogări efectuate de către acelaşi consumator (aplicaţia poate fi interogată de acelaşi consumator, de câte ori doreşte, efectul fiind dublarea/triplarea numărului de cereri adresate administratorilor).

Diminuarea numărului cererilor de revenire se datorează suportului proactiv oferit consumatorilor, prin intermediul Call Center-ului A.S.F., comunicării directe cu solicitanţii (prin prezenţa la sediul A.S.F.), precum şi gradului mare de acurateţe a informaţiilor oferite într-un timp scurt de răspuns (timpul mediu de apel – sub 3 minute).

ASF spune că toţi administratorii fondurilor de pensii administrate privat au respectat termenul de 10 zile alocat soluţionării cererilor de informaţii privind apartenenţa la Pilonul II înregistrate în aplicaţia „Află la ce fond de pensii eşti!”.

Media timpului de răspuns pentru solicitările soluţionate a fost de aproximativ 4 zile, în perioada de referinţă.