Asigurările RCA s-au scumpit chiar și cu 40% față de anul trecut

Românii resimt deja efectele scumpirilor din noul an. Asigurările RCA au ajuns să coste şi cu 40% mai mult faţă de anul trecut. Chiar şi aşa, piaţa RCA a devenit mai stabilă, după doi ani de zbucium, susţine directorul de comunicare al Autorităţii de Supraveghere Financiară. În direct la TVR INFO, Daniel Apostol a explicat şi cum putem procura cea mai ieftină variantă de poliţă.

O asigurare de răspundere civilă auto ajunge să coste anul acesta și cu 40% mai mult față de începutul anului trecut.

Un şofer de 41 de ani, al cărui RCA expiră acum în ianuarie, care are clasa bonus malus maximă şi conduce o maşină pe benzină, cu un motor de 1,8 litri, trebuie să plătească cu 40% mai mult faţă de anul trecut. În doar 4 luni, poliţa unui şofer de 63 de ani, şi conduce o maşină pe motorină, cu un motor de 1,4 litri, poliţa RCA s-a scumpit cu 20 de procente.

La majorarea tarifului a contribuit o serie de factori, printre care și creșterea contribuției firmelor de asigurare la fondul de garantare. În plus, vor plăti mai mult șoferii mai puțin experimentați și din orașe aglomerate unde riscul unui accident este ridicat.

Chiar și așa, piața RCA a devenit mai stabilă decât în ultimii doi ani, dau asigurări reprezentanții Autorității de Supraveghere Financiară.

Brokerii de asigurări susțin că anul acesta nu sunt întrevăzute alte creșteri spectaculoase ale prețurilor.

DANIEL APOSTOL, director de comunicare ASF: Autoritatea de Supraveghere Financiară nu comentează dreptul fiecărui asigurator de a stabili tarifele, un aspect strict comercial. Ce putem spune este că, prin modernizarea normelor de aplicare, am dat posibilitatea asiguratorilor să vină cu soluții care sunt în beneficiul consumatorilor finali. Am introdus noțiunea de primă netă de asigurare, ca reper în constituirea tarifului final, iar fiecare asigurator poate să determine prețul final al unei polițe de asigurare în funcție de canalul de distribuție. Dacă eu cumpăr o poliță RCA online, se presupune că este cea mai ieftină, cea mai puțin împovărătoare cu costuri operaționale pentru asiguratori, de aceea ar trebui să aibă și prețul cel mai mic, raportat la prima netă, plus un comision foarte mic de operare. Dacă, în schimb, merg pe canale tradiționale de distribuții, care presupun costuri operaționale mai mari, cu angajați, cu spații, tariful este firesc să aibă o altă valoare.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare