Atacurile asupra jurnaliştilor în Germania s-au înjumătăţit, însă rămân numeroase

Atacurile asupra jurnaliştilor au scăzut la mai mult de jumătate în Germania, potrivit cifrelor date publicităţii marţi de organizaţia Reporteri fără Frontiere (RSF), informează dpa, conform Agerpres.

Reporteri fără Frontiere a documentat 41 de atacuri asupra personalului din mass-media în timpul anului 2023, de peste două ori mai puţine decât cele 103 de atacuri înregistrate în Germania cu un an înainte.

Însă aceste cifre sunt în continuare ridicate comparativ cu cele din 2019, când în Germania au fost înregistrate numai 19 atacuri asupra jurnaliştilor.

„În timpul pandemiei, numărul de atacuri asupra reporterilor a crescut puternic, iar analiza noastră asupra anului trecut arată că această tendinţă nu s-a inversat cu totul”, a declarat RSF asupra situaţiei din Germania.

Aceasta se explică printr-un nou fenomen de agresivitate la adresa organizaţiilor media în timpul manifestaţiilor de protest cu tractoare care au blocat artere de circulaţii în Germania.

„O atmosferă anti-presă din ce în ce mai pronunţată s-a răspândit în Germania în ultimii ani”, conchide RSF. „Anul trecut, reporteri din Germania au fost din nou bătuţi, le-a fost distrus echipamentul şi au fost ţinta unor ameninţări pe internet, la scară mare”, subliniază organizaţia.

Chiar la începutul acestui an, un jurnalist a fost victima unui atac brutal în marja demonstraţiilor de la Leipzig.

„În plus, observăm un nou tip de agresivitate periculoasă. Fermierii au împiedicat livrarea ziarelor prin blocade cu tractoare şi grămezi de bălegar în mai multe landuri ale Germaniei”, a precizat Michael Rediske, membru executiv al RSF.

„Aceasta arată că libertatea de a informa independent nu este doar ameninţată cu atacuri asupra unui personal media individual. Nemulţumirea în legătură cu presupusa mediatizare prea limitată asupra protestelor fermierilor” se pare că este suficientă pentru a coborî şi mai mult pragul pentru atacuri la adresa libertăţii presei”, a spus Rediske.

sursa – AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare