Atenţionare de călătorie MAE pentru Republica Bulgaria: Creşterea timpilor de aşteptare la achitarea taxei de pod

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care intenţionează să revină, la data de 18 august 2019, în România, dinspre Republica Bulgaria, Republica Elenă sau Republica Turcia că există premisele ca, duminică, la punctul de frontieră Ruse, să se creeze coloane mari de autoturisme si autocare, fapt ce va duce la cresterea timpilor de asteptare.

De asemenea, la solicitarea autorităţilor bulgare vamale, se recomandă ca turistii români care aleg să revină în ţară prin PCTF Ruse – Giurgiu să pregătească suma exactă pentru taxa de pod, si anume 4 (patru) leva sau 2 (doi) euro, în acest mod putând fi scurtat considerabil timpul de asteptare la procesarea si eliberarea documentelor justificative tip chitanţe, facturi, bonuri fiscale.

Lipsa sau expirarea termenului de valabilitate a vignetei electronice BG pentru autovehiculele înmatriculate în România, la iesirea către România, poate duce la blocarea unei artere de taxare pentru cel puţin 10-20 de minute, având în vedere că persoana contravenientă va trebui să achite taxa compensatorie si să obţină documentele justificative. Recomandăm ca turistii români să se asigure că au achitat taxa pentru vigneta electronică BG si că este valabilă, a precizat un comunicat al MAE.

Având în vedere cele de mai sus, cetăţenii români pot folosi si celelalte puncte de trecere a frontierei bulgaro – române, precum: Kardam – Negru Vodă, Durankulak – Vama Veche, Kainardja – Lipniţa, Dobromir – Krushari (ultimele două puncte cu orar de funcţionare 08:00-20:00, masa totală admisă a autovehiculelor de până la 3,5t), Silistra – Ostrov, Oryahovo – Bechet (ferry) – cu program de funcţionare 06:00 – 24:00 (www.spet.ro/?lang=ro), Nikopol – Turnu Măgurele (ferry) si Svishtov – Zimnicea (ferry) – ultimele două puncte cu program de funcţionare 08:00-20:00 (www.feribot-eurodac.ro si www.ferry.bg/ferry_rophp). 

Direcţia Regională a Poliţiei de Frontieră, Direcţia Teritorială Vamală a Dunării, responsabilă cu colectarea taxelor de pod la PCTF Ruse si Direcţia Regională a Poliţiei Naţionale, vor întreprinde măsurile necesare prevenirii formării de coloane de autovehicule si aglomerării punctului de frontieră Ruse si a zonei adiacente acestuia, manifestând o atenţie deosebită pentru fluidizarea, pe cât posibil, a circulaţiei de autoturisme si autocare. Acest lucru va putea duce la oprirea temporară a traficului greu si operarea în condiţii de urgenţă a traficului usor. Se recomandă firmelor românesti de transport internaţional de marfă sau pasageri care tranzitează în această perioadă teritoriul bulgar să ia măsurile adecvate în vederea organizării eficiente a itinerariilor de deplasare şi stabilirii programului de lucru al şoferilor”, a precizat MAE.

Se pot obţine informaţii privind condiţiile de achiziţionare a e-vignetei BG prin intermediul site-ului www.bg-toll.bg (cu versiune si în limba română – https://www.bgtoll.bg/ro/rovinieta-electronica), prin intermediul aplicaţiei pentru telefoane mobile corespondente BGTOLL si prin intermediul site-ului operatorului de telefonie mobilă A1 (www.a1.bg/e-vignette), privind situaţia traficului prin punctele de trecere a frontierei bulgare (n.a.- deocamdată doar în limba bulgară) de pe site-ul www.mvr.bg – link https://www.mvr.bg.gdgp, starea vremii de pe site-ul www.weather.bg, starea actuală a drumurilor de pe aplicaţia gratuită LIMA (n.a.- deocamdată doar în limba bulgară) www.lima.api.bg, de pe pagina de Internet a Agenţiei „Infrastructura Rutieră” – www.api.bg si non-stop de la numărul de telefon 070013020. În cadrul Agenţiei menţionate funcţionează pe parcursul întregului an, în regim non-stop, Centrul Situaţional, care colectează si sintetizează datele privind situaţia drumurilor republicane/publice.

MAECetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 si +35929733510, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact si Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) si preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă au la dispoziţie telefonul de permanenţă al misiunii diplomatice a României în Republica Bulgaria: +359879440758.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://sofia.mae.ro si www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au ladispoziţie aplicaţia „Călătoreşte în siguranţâ” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii si sfaturi de călătorie.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare