Magazinele Auchan nu vor mai avea case de marcat tradiționale, iar clienții își vor face singuri check-out, a anunțat compania într-un comunicat de presă, scrie r3media.ro.
Foștii casieri vor deveni „consilieri”, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților. Totul se va întâmpla până-n 2025, sistemul fiind deja implemementat în 12 magazine, precizează sursa citată.
Aceste magazine se află în București Cluj, Constanța, Brașov, Iași și Timișoara, iar clientul va trebui să facă totul singur, la început urmând să fie consiliat de foștii casieri.
Motivația celor de la Auchan? Compania ar răspunde astfel la „exigențele de azi ale clienților”. Nu se precizează studiile care arată dorința clienților de a face, gratuit, munca pe care o fac acum angajații Auchan.
De asemenea, nu se precizează ce se va întâmpla cu noii „consilieri” după ce clienții vor învăța să facă singuri check-outul.
Evoluția numărului de case self check-out este dovada dinamicii pieței și răspunsul nostru la exigențele de azi ale clienților. Astfel, aceștia vor putea beneficia de un parcurs independent în magazin, accesibil, rapid și simplu, de o soluție adaptată nevoilor lor, cu acceptarea tuturor modalităților de plată și colegi care ajută în cazul în care este nevoie de asistență pentru scanarea produselor. De asemenea, cu noile case de marcat clienții vor avea acces cu ușurință și la beneficiile programului de fidelitate MyCLUB Auchan, precum și la informații privind campaniile derulate în magazine”, a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan Retail România.
„Datorită noului sistem de case, timpul petrecut la casele de marcat se reduce considerabil”, estimează compania.
Totuși, Gabriela Gealapu, Manager Național Case, a admis că noua mișcare reprezintă „un nou pas în transformarea digitală a companiei noastre”.
„Proiectul de modernizare a caselor de marcat este natural în contextul social aflat în continuă schimbare și reprezintă răspunsul nostru la nevoile clienților și angajaților, dar și un nou pas în transformarea digitală a companiei noastre. Ascultând nevoile clienților și angajaților, am reușit să implementăm o soluție care asigură modernitate, păstrând parcursul asistat de către colegii noștri, și care contribuie la dezvoltarea profesională a acestora”, a declarat Gabriela Gealapu, Manager Național Case.
Potrivit companiei, comportamentul clienților de a-și face singuri check-out-ul a fost accentuat „cu precădere în ultimii doi ani”.
În ultimii doi ani, ne amintim, s-a propagat informația falsă că banii reali ar duce la transmiterea de viruși, în timp ce interacțiunea cu cardul de plastic ar fi perfect sănătoasă.
Auchan România are în portofoliu 344 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 6 supermarketuri și 305 magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 290 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.