Fostul subprefect USR-PLUS Daniel Palaghianu, demis săptămâna trecută alături de toţi prefecţii şi subprefecţii din aceeaşi formaţiune politică, a anunţat luni că în această zi a devenit funcţional sistemul electronic de management al documentelor la nivelul Prefecturii Bihor, un proiect finalizat de el în cele şase luni de activitate în funcţia de subprefect.
‘Prin acest sistem nu se mai plimbă hârtiile, ci se evidenţiază în mod electronic, astfel încât circuitul actelor este mult mai rapid şi îmbunătăţit. Va fi o arhivă, să spunem aşa, improprie, nu este conform legii, pentru că o arhivă electronică potrivit legii actuale necesită foarte mulţi bani şi sunt foarte multe lucruri de respectat. Este de fapt o evidenţă electronică. Vor rămâne şi anumite hârtii, dar vor putea fi distruse mai rapid, conform nomenclatoarelor,’ a declarat, în conferinţă de presă, la sediul USR-LUS, Palaghianu, punctând anumite proiecte, dar fără a dori să prezinte un raport al activităţii sale.
Softul sistemului electronic a fost închiriat de la o firmă din Baia Mare, fiind aleasă varianta de colaborare pe un an, cu posibilitate de reînnoire a contractului, având în vedere că Ministerul de Interne derulează, din 2019, un proiect mai amplu în acelaşi scop. ‘În cazul în care proiectul mare al ministerului se implementează, se va renunţa la cel de la Baia Mare,’ a precizat fostul subprefect.
El a menţionat că prin implicarea sa în echipa Prefecturii Bihor, unde a colaborat ‘foarte bine cu prefectul Dumitru Ţiplea în multe acţiuni inedite, care nu s-au mai făcut în judeţ’, a schimbat modul de lucru în Colegiul Prefectural, cu teme de actualitate din Programul de guvernare şi a participat la inventarierea tuturor clădirilor din albiile majore ale râurilor din Bihor pentru a cunoaşte riscurile sau pentru a se lua măsuri.
‘Deşi legea este din 1996, nu s-a făcut nimic până în acest moment. Este o acţiune pentru siguranţa cetăţenilor care se finalizează în 30 septembrie, acum având loc doar o verificare a celor de la ABA Crişuri. Sunt 750 de clădiri care sunt în situaţie de risc şi ai căror proprietari îşi asumă răspunderea de a fi păstrate. Din cele 750 cele mai multe sunt construcţii agricole’, a spus Palaghianu.
Fostul subprefect a acordat o atenţie deosebită activităţii de petiţionare, în care a avut o abordare asertivă pentru soluţionarea tuturor chestiunilor, orientată către cetăţean. Au mai fost şi alte proiecte începute de el, dar nefinalizate, două dintre ele fiind documentate final de acesta, dar care urmează să ajungă în instanţe. Un alt proiect semi-finalizat este arhiva Serviciului public de paşapoarte, fiind făcute demersurile la nivel local astfel încât documentele să fie păstrate doar cinci ani, conform Nomenclatorului arhivistic.
‘Arhiva Paşapoartelor efectiv nu mai are loc de lucru şi aşteptăm, din păcate, o procedură de la Direcţia generală de paşapoarte, care de cinci luni nu mai vine. Astfel nu s-a putut finaliza acest proiect’, a conchis Daniel Palaghianu.
Sursa: PRESSONLINE