Câciu: O să avem o creştere economică, prognozele ne spun 1,8. Eu cred că o să depăşim aceste prognoze

Ministrul Finanţelor Publice, Adrian Câciu, afirmă că prognozele arată o creştere de 1,8% a economiei României anul viitor. ”O să avem o creştere economică, prognozele ne spun 1,8. Eu cred că o să depăşim aceste prognoze. Nu o să fie expansiune, dar nu o să fie nici contracţie economică sau altceva, mai jos de 1,8”, consideră ministrul, potrivit News.ro. 

 

”Toate prognozele nu arată o contracţie a economiei, ci arată o încetinire a vitezei de creştere sau o reducere a creşterii economice, ca să spun aşa. (…) Eu am spus: am semnalul de încetinire pe trimestrul trei, sigur îl voi avea şi în trimestrul patru. Pentru asta, tot Guvernul trebuie să lucreze la măsuri de restartare a economiei. (…) Ăsta este semnalul cel mai important pentru cei care decid, dar şi pentru corporaţii”, a afirmat Adrian Câciu, miercuri seară, la Digi 24.
Ministrul a estimat că România nu va înregistra, anu viitor, o scădere economică, el fiind de părere că va fi o creştere economică ”nu mai jos” de 1,8%.
”Recesiunea prevesteşte criza. Sunt foarte multe confuzii, toată lumea spune: suntem în criză, suntem în criză! Oameni buni, suntem în presiune recesionistă. Da, sunt elemente de presiune care se exprimă prin preţuri mai mari, prin faptul că oferta nu se valorifică, stă pe stoc sau se închid anumite companii, sunt semnale. Criza este ultima parte a unui întreg ansamblu de exprimări ale jucătorilor economici. (…) Opinia mea este că nu vom avea o creştere economică la nivel de potenţial – în România creşterile de potenţial sunt undeva la 4,5%, aşa arată potenţialul României, aşa ar putea să crească, dacă nu ar fi influenţată de factori negativi – o să avem o creştere economică, prognozele ne spun 1,8. Eu cred că o să depăşim aceste prognoze. Nu o să fie expansiune, dar nu o să fie nici contracţie economică sau altceva, mai jos de 1,8”, a adăugat Adrian Câciu.
El a explicat că termenul de recesiune tehnică a fost ”inventat” într-o perioadă de campanie electorală în SUA şi că recesiunea ”reală” este cea mai importantă.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare