Curtea Constituţională a respins miercuri, ca neîntemeiate, sesizările de neconstituţionalitate a Hotărârii Parlamentului României nr.29/2020 privind numirea lui Florin Iordache în funcţia de preşedinte al Consiliului Legislativ.
Sesizările au fost formulate de liderul Grupului Parlamentar al Partidului Uniunea Salvaţi România din Camera Deputaţilor şi, respectiv, liderul Grupului Parlamentar al Partidului Naţional Liberal din Camera Deputaţilor;
CCR a respins, de asemenea, ca neîntemeiată, sesizarea de neconstituţionalitate a Hotărârii Parlamentului României nr.30/2020 privind numirea lui George Edward Dircă în funcţia de preşedinte al Secţiei de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare a Consiliului Legislativ, sesizare formulată de liderul Grupului Parlamentar al Partidului Uniunea Salvaţi România din Camera Deputaţilor.
„Pentru pronunţarea soluţiilor de respingere mai sus menţionate, Curtea a reţinut, în esenţă, că Hotărârile Parlamentului României nr. 29/2020 şi nr.30/2020 au fost adoptate cu respectarea art.76 alin.(2) din Constituţie şi a practicii unitare în materie a Curţii Constituţionale, respectiv cu votul majorităţii parlamentarilor prezenţi (simplă)”, a precizat CCR.
Faţă de criticile de neconstituţionalitate aduse Hotărârii Parlamentului României nr. 29/2020, Curtea a stabilit, în conformitate cu jurisprudenţa sa constată, că nu are competenţa de a verifica îndeplinirea condiţiei subiective referitoare la buna reputaţie profesională, această competenţă exclusivă şi discreţionară revenind autorităţii publice care deţine competenţa de numire în funcţie. Totodată, Curtea a reţinut că procedura de numire a preşedintelui Consiliului Legislativ cunoaşte doar două etape: data adoptării hotărârii de numire şi data depunerii jurământului în faţa preşedinţilor celor două Camere. Prin urmare, orice incompatibilitate a persoanei numite în funcţia menţionată trebuie să înceteze la momentul depunerii jurământului, dată care semnifică preluarea funcţiei şi a atribuţiilor aferente acesteia.