Ce acuzații aduc OMS şi UNICEF producătorilor de lapte praf

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) şi UNICEF au acuzat companiile producătoare de lapte praf că se adresează femeilor însărcinate şi tinerelor mame folosind practici comerciale lipsite de etică, într-un raport publicat miercuri, informează DPA, explică Agerpres.

Mesaje înşelătoare şi fără un fundament ştiinţific sunt utilizate pentru a le convinge pe tinerele mame să ofere bebeluşilor lor lapte praf în locul laptelui matern, potrivit acestui raport. Industria laptelui praf a fost estimată la 55 de miliarde de dolari în 2019.

Deşi ratele privind alăptarea au crescut uşor în ultimii 20 de ani, veniturile obţinute de producătorii de lapte praf aproape s-au dublat în acelaşi interval.

Pe această piaţă există aproximativ şase producători majori, a declarat Nigel Rollins, care lucrează în departamentul pentru sănătatea maternă şi a copiilor din cadrul OMS.

Acelaşi specialist a spus că practicile utilizate sunt similare, însă nu a făcut publice numele companiilor vizate de aceste acuzaţii.

Doar 25 de ţări au implementat pe scară largă un cod de conduită adoptat în 1981 privind promovarea alimentelor pentru bebeluşi, a raportat OMS în 2020.

Raportul de miercuri afirmă că aceşti producători au înfiinţat sau chiar s-au infiltrat în grupurile de mame de pe platformele de socializare pentru a promova formulele lor de lapte praf şi că au oferit angajaţilor din domeniul sănătăţii o serie de informaţii înşelătoare la diverse conferinţe medicale sau broşuri, pe care acei angajaţi le-au oferit apoi tinerelor mame.

Printre informaţiile false puse astfel în circulaţie se află afirmaţii conform cărora bebeluşii ar dormi mai mult timp dacă sunt hrăniţi cu lapte praf, laptele matern şi-ar pierde calitatea în timp şi anumite tipuri de lapte praf ar putea să prevină alergiile.

Potrivit OMS, alăptarea în primele luni după naştere oferă beneficii pe tot parcursul vieţii, inclusiv reducerea riscului de boli cardiovasculare, obezitate şi diabet în cazul bebeluşilor, precum şi reducerea riscului de cancer mamar în cazul mamelor.

sursa: AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare