Ce trebuie să faci pentru a deveni organizator de evenimente cu acte în regulă

Organizarea de evenimente poate să fie un business fantastic. Asta pentru că mereu întâlnești oameni noi, idei noi, noi provocări. Nicio nuntă, botez sau alt eveniment nu e la fel.

Dar dacă vrei să faci din asta o afacere profitabilă, trebuie întâi să pui la punct detaliile legislative.

Mai jos găsești câteva sfaturi esențiale care să te ajute să faci primii pași pentru a-ți deschide propria firmă de organizare de evenimente.

  1. Alege un nume pentru societatea comercială

Atenție, acesta nu este numele pe care îl va avea brand-ul tău. Adică numele mărcii. Acesta este numele care va apărea pe contracte, pe facturi și așa mai departe.

Spre exemplu, Zara are numele firmei Zara București SRL, dar logo-ul, numele site-ului și așa mai departe este doar Zara.

De asemenea, în loc de Zara București SRL, putea fi orice alt nume, pentru că acesta apare doar în contracte, pe bonuri și așa mai departe.

Așadar, nu îți pierde prea mult timp alegând acest nume, pentru că nu e foarte important.

  1. Stabilește numărul de asociați din firmă

Este o firmă cu un asociat unic sau cu mai mulți parteneri?

Ce e important de știut aici este faptul că nu poți fi asociat unic la mai multe societăți, dar poți fi asociat majoritar, minoritar sau în cote egale cu un alt asociat/asociați la mai multe firme.

Nu te îngrijora, totuși, această alegere nu este bătută în cuie. Dacă alegi acum să fii asociat unic, iar mai târziu dorești să fii asociat unic într-o altă firmă, există soluții. Una dintre ele este să renunți la o parte din acțiuni la una din societăți, pentru a nu mai fi asociat unic.

  1. Stabilește domeniul principal de activitate și domeniile secundare (codurile CAEN)

Codul CAEN este cel care, alături de denumire și sediul social, definește identitatea unei societăți.

Acesta definește practic activitățile desfășurate de firma ta.

În cazul tău, poți alege codul CAEN din grupa 823, ce corespunde activității de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor ȘI/SAU codul CAEN din grupa 932 ce corespunde altor activități recreative și distractive.

Bineînțeles, consultă cu atenție legislația în vigoare înainte de a porni firma pentru că s-ar putea ca acestea să nu mai fie valabile la data la care citești tu articolul.

  1. Stabilește sediul social al firmei

Ca să poți înființa o firmă, trebuie să ai un sediu social.

Acesta poate fi un spațiu al cărui proprietar este asociatul unic sau unul dintre asociați. Sau poate fi chiar un spațiu închiriat sau dat înspre folosire.

Pentru a dovedi existența unui sediu social ai nevoie de:

  • contract de vânzare-cumpărare
  • Sau de asociere în participațiune
  • Sau de leasing imobiliar
  • Sau de certificat de moștenitor

Deși poate sună ciudat, chiar dacă ești proprietarul locației în care firma își va desfășura activitatea, tot ca trebui să închei un contract de comodat între tine ca proprietar și tu ca reprezentant al firmei pentru a fi în deplină legalitate.

Dacă nu deții un sediu social, există firmă care oferă astfel de servicii contra-cost.

De ce acte ai nevoie pentru a înființa firma

Pentru a putea deschide o firmă de organizare de evenimente ai nevoie de următoarele acte:

  • acteCartea de identitate sau pașaportul asociatului sau asociaților care urmează să înființeze firma nouă precum și a administratorului firmei;
  • Documentele care atestă stabilirea sediului social al firmei. Pentru stabilirea sediului social al firmei ai nevoie de actul de proprietate (în cazul în care deții in proprietate un imobil în care va fi stabilit sediul social) sau contractul de închiriere (în situația în care închiriezi un imobil în scopul stabilirii sediului social).
  • declarație  pe proprie răspundere dată în baza art.15 alin.1 lit.b) din Legea nr.359/2004
  • Redactarea și atestarea declarației pe proprie răspundere potrivit căreia asociații/administratorii îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pentru exercitarea acestor calități

Aceștia ar fi primii pași pe care trebuie să îi ai în vedere atunci când vrei să deschizi o firmă de organizare de evenimente.

După cum spuneam, va trebui să consulți cu atenție legislația în vigoare pentru că aceasta se schimbă destul de des și s-ar putea ca unele aspecte să se fi modificat.

Advertorial

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare