Cercetător român, câştigător al unei finanțări de 1.5 milioane de euro din partea UE

Comisia Europeană a anunţat astăzi rezultatele concursului din acest an pentru obţinerea de granturi oferite de Consiliul European pentru Cercetare (ERC) cercetătorilor aflaţi la începutul unei cariere independente, a anunțat Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Dr. Alexandru Tomescu, cercetător în ştiinţe computaţionale la Universitatea din Helsinki, a primit un grant de 1.5 milioane de euro din partea ERC. Proiectul său, „Algoritmi siguri şi compleţi pentru bioinformatică (SAFEBIO)”, va aduce contribuţii semnificative în analiza datelor din secvenţierea ADN, o tehnologie care poate fi folosită în diagnosticul medical.

Parte a programului UE pentru cercetare şi inovare Orizont 2020, granturile pentru cercetători aflaţi la începutul unei cariere independente au o valoare totală de 621 de milioane de euro, şi au fost acordate unui număr de 408 oameni de ştiinţă, pentru a-i ajuta să îşi constituie propriile echipe şi să desfăşoare activităţi de cercetare de pionierat în diverse discipline, generând, astfel, aproximativ 2.500 de locuri de muncă pentru bursieri titulari de doctorate, doctoranzi şi alţi angajaţi.

„Cercetătorii au nevoie de libertate şi de sprijin ca să poată da curs curiozităţii lor ştiinţifice, dacă dorim să găsim răspunsuri la cele mai dificile provocări ale epocii şi viitorului nostru. Punctul forte al granturilor pe care UE le oferă prin intermediul ERC este crearea de oportunităţi pentru ca cercetători excepţionali să îşi urmărească cele mai îndrăzneţe idei”, a declarat Carlos Moedas, comisarul european pentru cercetare, ştiinţă şi inovare.

Activităţile de cercetare vizate de aceste granturi se vor axa pe diferite subiecte, precum: studierea modului în care alimentele de origine vegetală provenite din păduri ar putea oferi soluţii de reducere a foametei la nivel mondial; evaluarea intensităţii, a frecvenţei şi a distribuţiei modului în care creşte nivelul mării în Europa; investigarea modului în care companiile de tehnologie îşi promovează produsele şi urmăresc să obţină încrederea consumatorilor; sau elucidarea abilităţilor de supravieţuire ale organismelor unicelulare.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare