CFR a primit 19 oferte pentru electrificarea şi reabilitarea căii ferate de la Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că 19 operatori economici au depus oferte la procedurile de licitaţie deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

În cadrul procedurilor de licitaţie publică, împărţite în patru loturi, au fost depuse următoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:

Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireş – 5 operatori economici

1. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A., CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INŞAAT ANONIM ŞIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GULERMAK AGIR SANAYI INŞAAT VE TAAHHUT A.Ş.

2. PORR CONSTRUCT

3. Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY

4. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

5. YAPI MERKEZI INŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S

Valoarea financiară estimată: 1.505.138.213,54 RON, fără TVA

Lotul 2 Aghireş – Poieni – 4 operatori economici

1. Asocierea ARCADA COMPANY, S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A

2. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A, CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INŞAAT ANONIM ŞIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GULERMAK AGIR SANAYI INŞAAT VE TAAHHUT A.Ş.

3. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF SPA, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

4. Asocierea YAPI MERKEZI INŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
Valoarea financiară estimată: 1.472.917.742,19 RON, fără TVA

Lotul 3 Poieni – Aleşd – 4 operatori economici

1. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA – ARCADA Company S.A. (lider de asociere)

2. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GULERMAK – CCN

3. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA- SALCEF SPA

4. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.168.599.348,22 Lei, fără TVA

Lotul 4 Aleşd – Frontieră Ungaria – 6 operatori economici

1. PORR Construct SRL – ofertant unic

2. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA (lider de asociere) – ARCADA Company S.A.

3. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GULERMAK – CCN

4. Asocierea DRUM ASFALT SRL şi ZUE SPOLKA AKCYJNA

5. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA- SALCEF SPA

6. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.418.935.784,51 Lei fără TVA

Obiectivul general al contractelor este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
– creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson;
– modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)
– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;
– facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi;
– montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
– modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
– maximizarea capacităţii de tranzit;
– asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare
– instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele patru loturi, aferente liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie este de minimum 60 de luni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare