Construcția metroului spre Aeroportul Otopeni reprezintă ‘un simbol al progresului, al ambiției și al angajamentului nostru față de viitor’, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu.
Șeful Executivului a participat miercuri, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la ceremonia de lansare a primului utilaj de foraj operațional pe Secțiunea Sud (1 Mai – Tokyo) a Magistralei de Metrou M6.
‘A fora tuneluri pentru autostrăzi și galerii de metrou reprezintă, astăzi, una dintre cele mai impresionante și mai convingătoare imagini pentru a demonstra determinarea noastră de a construi o infrastructură de transport de nivel european. Iar aceste mașini enorme de foraj – ‘cârtițe’ cum li se spune pe șantier – au devenit extrem de populare pentru români. Acum, am și aflat cum le-ați botezat, și, așa cum spuneați, ‘Sfânta Maria’ și ‘Sfânta Ana’, sunt ferm convins că vor fi scoase de sub orice pericol tehnic în perioada următoare. Construcția metroului spre Aeroportul Otopeni este mai mult decât un proiect de infrastructură, este un simbol al progresului, al ambiției și al angajamentului nostru față de viitor. Orice capitală europeană modernă ar trebui să aibă o legătură directă cu principalul său aeroport realizată cu ajutorul metroului. Iar Bucureștiul merită să fie un exemplu de modernitate. Un oraș fără traficul sufocant din ultimii ani, o capitală în care mobilitatea devine un drept accesibil tuturor’, a declarat Marcel Ciolacu.
Premierul a punctat că drumul pentru a ajunge la demararea acestor lucrări nu a fost ușor.
‘Am negociat cu partenerii europeni, am depășit obstacole birocratice și ne-am luptat cu neîncrederea sau chiar cu nepăsarea unor conducători ai Capitalei. Am demonstrat că România poate să își asume proiecte de anvergură. Astăzi, suntem aici datorită muncii și dedicării echipelor de specialiști, constructori și autorități care au crezut în ceea ce multă vreme a părut doar un vis’, a afirmat Ciolacu.
Premierul a subliniat că, dincolo de disconfortul în trafic, care va exista pentru o perioadă de timp, fiecare metru de tunel săpat este ‘un pas înainte spre o Românie mai modernă, mai conectată și mai prosperă’.
‘ Dar să fim sinceri, nu va fi totul perfect. Va exista în continuare un disconfort temporar în trafic, iar răbdarea noastră va fi pusă la încercare. Însă, nu trebuie să uităm că fiecare metru de tunel săpat este un pas înainte spre o Românie mai modernă, mai conectată și mai prosperă. Însă îmi amintesc ce spunea anul trecut un inginer român care a lucrat la proiecte de metrou prin întreaga Europă. Și care era mândru că acum poate face asta și în țara lui natală. Spunea că, indiferent de țară unde muncea și indiferent cât de mari au fost nemulțumirile și frustrările oamenilor în timpul șantierelor, sentimentul din prima zi de punere în funcțiune a metroului a fost inegalabil. Bucuria din ochii călătorilor era atât de mare, încât toate eforturile și greutățile din trecut nu mai contau. La asta trebuie să ne gândim de acum înainte, la faptul că fiecare dintre cei implicați aici sunt parte dintr-un proiect care schimbă în bine viața a milioane de oameni ‘, a spus Ciolacu.
În final, premierul a mulțumit tuturor celor care lucrează la această magistrală de metrou, care ‘face din capitala României, un oraș cu adevărat modern și european!’.
Sursa: AGERPRES