Ciucă: Guvernul va lansa o agenţie dedicată investiţiilor străine care va funcţiona în subordinea nemijlocită a prim-ministrului

Guvernul va lansa o agenţie dedicată investiţiilor străine, ca punct central de comunicare cu companiile interesate să investească în România, care va funcţiona în subordinea nemijlocită a prim-ministrului, a anunţat premierul Nicolae Ciucă, citat de Agerpres.

 

„Parteneriatul dintre Guvernul României şi Consiliul Investitorilor Străini este o certitudine, iar prezenţa mea, astăzi, la evenimentul organizat de dumneavoastră confirmă relaţia de încredere pe care o avem. (…) Vom lansa o agenţie operaţională şi eficientă dedicată investiţiilor străine care să fie punctul central de comunicare cu companiile interesate să investească în România. Această agenţie va funcţiona la Guvern în subordinea nemijlocită a prim-ministrului şi urmează ca în perioada imediat următoare să intre la aprobare pe masa Guvernului, ulterior să fie operaţionalizată „, a declarat Nicolae Ciucă, miercuri, la evenimentul de lansare a proiectului „Va Urma”, iniţiat de Consiliul Investitorilor Străini.

El a subliniat că, după doi ani marcaţi de pandemie şi un război la graniţă, este importantă o colaborare bazată pe deschidere între Guvern şi companii în scopul găsirii celor mai bune soluţii pentru dezvoltare.

„Măsurile pe care le-am luat au reflectat acest dialog constant. Ne-am angajat să nu venim cu taxe noi şi să nu le creştem pe cele existente şi ne-am ţinut de promisiune, deşi nu a fost un lucru uşor şi la îndemână. Am promis stabilitate şi predictibilitate pentru investitori şi ne-am ţinut de cuvânt. Ne-am asumat să fim guvernul care susţine investiţiile şi am alocat cea mai mare sumă pentru investiţii în ultimii 32 de ani; avem peste 90 de miliarde de lei alocate în bugetul de stat. Această politică asumată de Guvern a beneficiat şi de dinamica investiţiilor străine directe, cu peste 21% în primele şase luni din acest an”, a declarat Ciucă.

Premierul a adăugat că numărul firmelor cu capital străin nou înfiinţate în România a crescut în primele şase luni ale acestui an cu 35%, comparativ cu perioada similară din anul 2021.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare